Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ
O UZYSKANIE STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Izabela Pora
Okres stażu:
1.IX.2019r. – 31.V.2022r.
Szkoły, w których odbywany był staż:
Zespół Placówek Oświatowych im. Janusza Korczaka w Drzycimiu
Stanowisko:
Nauczyciel matematyki i chemii
§ 8 ust.3 pkt.1
Umiejętność wykorzystania w pracy z metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się.
Zadania do wykonania
Sposoby realizacji
Termin realizacji
Efekty:
Stosowanie technologii komunikacyjnej.
Za pośrednictwem poczty elektronicznej:
- kontaktowałam się z moimi uczniami.
- przesyłałam im prezentacje, notatki, zadania, linki do filmów tematycznych i inne materiały dydaktyczne,
- komunikowałam się z innymi nauczycielami - przesyłałam im różnego rodzaju informacje, dokumenty, analizy, wysyłałam sprawozdania potrzebne do protokołów posiedzeń Rad Pedagogicznych oraz posiedzeń Zespołów Przedmiotowych,
- otrzymywałam informacje o nowościach wydawniczych,
- kontaktowałam się również z ośrodkami doskonalenia nauczycieli oraz zgłaszałam swój udział w szkoleniach i webinariach.
- Komunikowałam się z rodzicami uczniów
Okres stażu
Dla szkoły:
wzrost sprawności i efektywności pracy,
podnoszenie jakości pracy szkoły.
Dla nauczyciela:
podnosi poziom swojej wiedzy i umiejętności w posługiwaniu się technologią komputerową i informacyjną,
sprawny przepływ informacji między nauczycielem i uczniem,
sprawny przepływ informacji między nauczycielem i rodzicem ucznia
efektywna wymiana informacji i materiałów między nauczycielami,
sprawniejsza realizacja zadań i obowiązków, doskonalenie pracy własnej.
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej.
Prowadziłam zajęcia z wykorzystaniem urządzeń i programów multimedialnych m. in. tablicy interaktywnej.
cyfrowej wersji podręczników,
zeszytów ćwiczeń i innych materiałów
z materiałów (multibooki, flipbooki,) i generatora testów dostępnych na stronie wydawnictwa Nowa Era, MAC, GWO.
Udoskonaliłam umiejętność obsługi narzędzi informatycznych wykorzystywanych przy tworzeniu interaktywnych materiałów dydaktycznych.
Prowadziłam lekcje i zajęcia dodatkowe z wykorzystaniem programów multimedialnych, zasobów Internetu, tablicy multimedialnej oraz elektronicznych pomocy dydaktycznych.
W okresie pandemii w szerokim zakresie korzystałam z aplikacji udostępnionych przez Microsoft Office oraz platformy Google:
Teams – prowadzenie lekcji w formie wideokonferencji, tworzenie i ocenianie zadań oraz udostępnianie materiałów,
Testportal- przygotowywanie testów, sprawdzianów
Gmail – do komunikacji z uczniami,
Formularze Google – przygotowywanie testów, sprawdzianów, krótkich prac pisemnych i ankiet,
W trakcie nauczania zdalnego nagrywałam filmy z instrukcjami rozwiazywania zadań. Używałam do tego programu Active Presenter.
Korzystam z Internetu do zapoznawania się z ofertami szkoleń dotyczących zdalnego nauczania i wykładów dla nauczycieli,
Współpracowałam z pedagogiem szkolnym w celu rozwiązywania problemów uczniów, związanych ze zdalnym nauczaniem.
Wyszukiwałam w serwisie Youtube, Pistacja.tv, i udostępniałam na lekcji krótkie filmy pokazujące konstrukcje oraz doświadczenia chemiczne, których nie byłam w stanie pokazać w czasie zdalnego nauczania.
Korzystałam z translatora do komunikacji z ...