Dodaj publikację
Autor
Sabina Kulwicka
Data publikacji
2022-06-02
Średnia ocena
5,00
Pobrań
257

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Nauczany przedmiot: matematyka.
 Pobierz (docx, 70,1 KB)

Podgląd treści

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA

MIANOWANEGO

UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY

NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

Imię i nazwisko: mgr Sabina Kulwicka

Nauczany przedmiot: matematyka

Szkoła: Szkoła Podstawowa w Tuszewie, Tuszewo 24, 14- 260 Lubawa

Data rozpoczęcia stażu: 01. 09. 2019 r.

Data zakończenia stażu: 31. 05. 2022 r.

Cel główny podejmowanego stażu:

Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.

WSTĘP

Pracę jako nauczyciel matematyki w Szkole Podstawowej w Tuszewie podjęłam we wrześniu 2018r. Po zapoznaniu się z przepisami prawa oświatowego, dotyczącymi awansu zawodowego, w oparciu o tę placówkę postanowiłam ubiegać się o awans zawodowy na stopień nauczyciela dyplomowanego.

Jestem nauczycielem z dziesięcioletnim stażem pracy. W latach 2004-2011 uczyłam przedmiotów zawodowych w Technikum Handlowym w Zespole Szkół w Lubawie. W 2011r. po zdaniu egzaminu przed komisją otrzymałam stopień nauczyciela mianowanego.

Staż na stopień awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego rozpoczęłam 1 września 2019 r. Opracowany przeze mnie plan rozwoju zawodowego przedstawiłam Dyrektorowi Szkoły. Starałam się, aby plan ten uwzględniał możliwości i potrzeby dzieci oraz oczekiwania rodziców wobec szkoły. Plan został pozytywnie zaopiniowany i zatwierdzony do realizacji.

Jako nauczyciel staram się poszerzać wiedzę i umiejętności dotyczące wszystkich obszarów aktywności, wzbogacać swój warsztat pracy, czynnie uczestniczyć w wydarzeniach szkolnych i lokalnych. Sporządzony plan rozwoju zawodowego, uwzględniający specyfikę i potrzeby szkoły wyznaczył mi cele i kierunki aktywności zawodowej w trakcie stażu. Znaczna jego część przypadła na czas trwania pandemii koronawirusa, która wymusiła modyfikację moich działań, dostosowanie ich do możliwych warunków nauczania. Ta sytuacja wymusiła poniekąd nauczenie się przeze mnie zupełnie nowych form przekazywania wiedzy, jak również zachęcania do zainteresowania przedmiotem, którego uczę.

Priorytetem moich działań w okresie stażu było podwyższenie jakości funkcjonowania szkoły oraz własny rozwój zawodowy na płaszczyźnie dydaktycznej i wychowawczej. Zależało mi także na wszechstronnym rozwoju moich uczniów oraz jak najlepszym ich przygotowaniu do egzaminu ósmoklasisty z matematyki. Bardzo ważną rolę w mojej pracy zawodowej odgrywała współpraca z dyrekcją szkoły, nauczycielami, rodzicami oraz instytucjami funkcjonującymi na naszym terenie.

Poniżej przedstawiam sprawozdanie z realizacji zadań ujętych w planie rozwoju zawodowego oraz efekty ich realizacji w świetle obszarów poszczególnych wymagań.

Poznanie procedury awansu zawodowego i dokumentacji szkolnej

W czasie stażu zapoznałam się z dokumentami i procedurami awansu zawodowego, przeanalizowałam przepisy prawa oświatowego, w tym akty prawne i inne rozporządzenia dotyczące awansu zawodowego:

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. z 2020r poz. 2200)

Ustawę z dnia 26 stycznia 1982r Karta nauczyciela ...