Dodaj publikację
Autor
Ania Nasiadek
Data publikacji
2022-06-04
Średnia ocena
0,00
Pobrań
7

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Celem konkursu jest popularyzacja wiedzy filozoficznej. Uczniowie pierwszych klas tych, szkół w których prowadzony jest przedmiot filozofii, zapoznają się z problemami filozofii starożytnej i jej głównymi przedstawicielami. Ze zrealizowanych na lekcji tematów pozyskają odpowiedzi na część poniższych pytań/zadań. Dla pozostałych niezbędne będzie skorzystanie z dodatkowej literatury lub po prostu z wyszukiwarki internetowej.
 Pobierz (docx, 678,7 KB)

Podgląd treści

SZKOLNY KONKURS FILOZOFICZNY

Celem konkursu jest popularyzacja wiedzy filozoficznej. Uczniowie pierwszych klas tych, szkół w których prowadzony jest przedmiot filozofii, zapoznają się z problemami filozofii starożytnej i jej głównymi przedstawicielami. Ze zrealizowanych na lekcji tematów pozyskają odpowiedzi na część poniższych pytań/zadań. Dla pozostałych niezbędne będzie skorzystanie z dodatkowej literatury lub po prostu z wyszukiwarki internetowej.

Informacje, które powinny znaleźć się w regulaminie konkursu:

Organizatorem konkursu jest …. (imię i nazwisko nauczyciela, Rada Rodziców, Koło Filozoficzne itp.)

Fundatorem nagród jest …..(sponsor, Rada Rodziców itp.)

Nagrodą w konkursie jest ….

Konkurs jest skierowany do uczniów ….

Udział w konkursie jest dobrowolny.

Konkurs przebiega w dwóch etapach: teoretycznym i praktycznym.

Konkurs trwa od …. do …. (Pierwszy etap konkursu można przeprowadzić w czasie jednego spotkania umożliwiając uczniom dostęp do pomocy).

Za zadania przyznawane są punkty. W części teoretycznej za zadanie można uzyskać 5 pkt, w części praktycznej maksymalnie 30 pkt.

Zadaniem uczestników w pierwszym etapie jest udzielenie odpowiedzi na zadane pytanie.

Drugi etap konkursu trwa od … do …. Ta część polega na wykonaniu figurki wybranego filozofa (odwzorowaniu jego cech charakterystycznych według znanych z historii portretów) w skali 1:10 lub 1:5. Techniki możliwe do wykorzystania (możliwe łączenie różnych technik) np.: modelowanie w glinie, plastelinie, masach polimerowych, papier mâché, szycie, filc…

Prace będą oceniane przez organizatora, nauczycieli przedmiotów plastycznych i przedstawiciela fundatorów nagrody.

ZADANIA W CZĘŚCI PIERWSZEJ

Zwierzyniec filozoficzny

Podaj jak najwięcej przykładów zwierząt i imion filozofów, którym te zwierzęta posłużyły za metaforę jakiejś teorii filozoficznej, do opisania swoich poglądów albo po prostu towarzyszyły filozofom.

Znawcy tematu znaleźli 50 takich zwierzaków. Postaraj się przypomnieć z lekcji filozofii kilka z nich.

Napisz krótko: jakie zwierzę pojawiło się w koncepcji filozofa, podaj imię filozofa i wyjaśnij na czym polegała ta zoologiczna metafora. Za podanie co najmniej pięciu takich przykładów możesz otrzymać maksymalnie 5 punktów.

Szkoła ateńska

(Materiał drukowany powinien być zaopatrzony w reprodukcje wysokiej jakości)

Podaj jak najwięcej imion filozofów, którzy znaleźli się na fresku Rafaela Szkoła ateńska.

Za podanie co najmniej pięciu filozofów możesz otrzymać 5 punktów.

Tajemnicza postać

Kim są filozofowie widoczni na przedstawieniach? Za każdą prawidłową odpowiedź możesz otrzymać 5 punktów.

Niebo gwieździste…

Kto jest autorem cytatu? Za każdą prawidłową odpowiedź możesz otrzymać 5 punktów.

Nie można dwa razy wejść do tej samej rzeki, bo już inne napłynęły w nią wody.

Niebo gwiaździste nade mną, prawo moralne we mnie...

Błąd jest przywilejem filozofów, tylko głupcy nie mylą się nigdy.

Jak długo (…) miłośnicy mądrości nie będą mieli w ...