Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz ćwiczeń gimnastycznych metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
Grupa 5-, 6-latki „Biedronki”
prowadząca: mgr Magdalena Włodarczyk
data: 24.02.2022r
Cele ogólne:
- Poznawanie własnego ciała oraz ciała partnera.- Odkrywanie swoich możliwości.- Wdrażanie do zaufania sobie i innym.
Cele szczegółowe:
- Potrafi przystosować własne ruchy do ruchów partnera.- Potrafi się zrelaksować.- Odczuwa radość płynącą z zabawy.- Potrafi opanować własny lęk i emocje.- Czuje się bezpieczne.
Metoda: Ruchu Rozwijającego W. Sherborne
Forma: indywidualna, grupowa, zespołowa
Środki dydaktyczne: magnetofon, płyta cd z nagraniem muzyki relaksacyjnej, z nagraniem piosenki, emblemat słoneczka, piórka
Tok zajęć:
1. Powitanie piosenką: Dzieci stoją w kole trzymając się za ręce:
,,Wszyscy są , witam was, zaczynamy już czas,
Jestem ja, jesteś ty, raz- dwa- trzy x 3
2. Ćwiczenia w nawiązywaniu kontaktu z rówieśnikami - powitanie różnymi częściami ciała:
Dzieci witają się prawą ręką, łokciami, brzuchem, plecami, itp.
3. Ćwiczenia prowadzące do poznania własnego ciała:
leżenie na plecach, dzieci przyklejają się mocno do podłogi, jazda po podłodze;
leżenie na brzuchu i czołganie się po podłodze do przodu z wyciąganiem i zginaniem na przemian rąk i nóg;
marsz po całej sali z podnoszeniem wysoko kolan do góry, na przerwę w muzyce obracanie się dookoła własnej osi i zrobienie siadu skulnego;
chodzenie po sali, bieganie na ,,sztywnych nogach" oraz na ,,gumowych" nogach;
siedząc na podłodze uderzanie o podłogę najpierw piętami, potem całą stopą w rytm muzyki - na przemian wolno i szybko;
siad prosty rozwarty (kolana zgięte) dotykanie kolan łokciami, na przemian prawym łokciem lewego kolana i odwrotnie
siedząc w kole wykonywanie przez dzieci zabawnych min
turlanie się oraz turlanie kolegi po podłodze;
4. Ćwiczenia pozwalające zdobyć pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa w otoczeniu:
relaks -odpoczynek w leżeniu na plecach, mięśnie rozluźnione, wykonywanie głębokich oddechów
dobieranie się parami, jedna osoba robi ,,mostek", a druga obchodzi ją na czworakach, przechodzi pod, przez, dookoła itp.
grupa tworzy tunel pozostałe dzieci czołgają się pod tunelem na plecach, brzuchu itp.
5. Ćwiczenia ułatwiające nawiązanie kontaktu i współpracy z partnerem i grupą: ćwiczenia ,,z" w parach (partner aktywny i partner bierny):
,,prowadzenie ślepca ''- jedno dziecko zamyka oczy, a drugie oprowadza je po sali,
,,rolowanie dywanu" - jedno dziecko leży na podłodze, drugie go turla,
,,wycieczka" - ciąganie leżącego partnera za nogi po sali,
jedno dziecko leży na brzuchu na dywanie, ma wyprostowane przed sobą ręce, a drugie dziecko przechodzi okrakiem na czworakach nad nimi, zaczynając od nóg do głowy: powtórzyć to 3 razy.
,,kangury" - jedno dziecko jest matką i tuli w ...