Dodaj publikację
Autor
Dariusz Pantak
Data publikacji
2022-06-05
Średnia ocena
0,00
Pobrań
29

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego.
 Pobierz (doc, 77,5 KB)

Podgląd treści


PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA MIANOWANEGO TECHNIKUM NR 15 IM. TOMASZA KLENCZARA W KATOWICACH

UBIEGAJĄCEGO SIĘ O UZYSKANIE STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy

Imię i nazwisko nauczyciela: mgr Dariusz Pantak

Stanowisko: nauczyciel matematyki

Nazwa placówki: Technikum nr 15 im. Tomasza Klenczara w Katowicach

Dyrektor szkoły: mgr Damian Szmyt

Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2019r.

Data zakończenia stażu: 31.05.2022 r.

Podstawa prawna:
– Ustawa z 26 stycznia 1982 r. Karta nauczyciela (Dz. U. 2018 poz. 967i 2245 oraz Dz. U. 2019 poz. 730 i 1287 )
– Rozporządzenie MEN z dnia 23 sierpnia 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. 2018 poz. 1574 oraz Dz. U. 2019 poz. 1650)

CELE OGÓLNE:

← Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego

← Poszerzenie wiadomości i umiejętności w różnych dziedzinach pracy zawodowej

← Podniesienie efektywności działań dydaktyczno - wychowawczych

← Osobisty rozwój zawodowy

CELE SZCZEGÓŁOWE:

• Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu pracy, w tym umiejętności stosowania technologii innowacyjnej i komunikacyjnej

• Realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły

• Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego

• Przeprowadzenie co najmniej 3 godzin zajęć otwartych dla nauczycieli oraz dokonanie ich ewaluacji, w obecności, w miarę możliwości, nauczyciela – doradcy metodycznego w zakresie tych zajęć lub nauczyciela – konsultanta lub przedstawiciela organu sprawującego nadzór pedagogiczny

Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia
oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się.
(§ 8 ust.3 pkt.1)

|L. p. |Zadania |Formy realizacji |Termin |
|1. |Udział w różnych formach doskonalenia i stosowanie wiedzy do doskonalenia |- Udział w kursach i konferencjach na temat metodyki nauczania oraz wykorzystania |Cały okres stażu |
| |warsztatu pracy |technologii w edukacji. | |
|2. |Diagnozowanie możliwości ucznia |- Badanie przyrostu umiejętności poprzez testy diagnozujące na wejściu i wyjściu. | |
|3. |Wykorzystanie metod aktywizujących sprzyjających procesowi uczenia się |- Wykorzystanie metod aktywizujących w bieżącej pracy |Cały okres stażu |
| | |z uczniami. | |
| | |- Rozwijanie kreatywności, przedsiębiorczości i kompetencji cyfrowych uczniów, w tym | |
| | |bezpieczne i celowe wykorzystanie technologii informacyjno- komunikacyjnych w realizacji | |
| | |podstawy programowej kształcenia ogólnego. | |
|4. |Przygotowanie i angażowanie uczniów do konkursów wewnątrzszkolnych i zewnętrznych|- Udział w konkursach. |Cały okres stażu |
| | |- Wzmocnienie w uczniach wiary we własne możliwości. | |
| | |- Rozwijanie kompetencji matematycznych uczniów | |
|5. |Stosowanie techniki komputerowej w pracy pedagogicznej |- Przygotowanie pomocy dydaktycznych do pracy na lekcji przy pomocy komputera |Cały okres stażu |
| | |(sprawdzianów, kart pracy, testów, analiz, diagnoz). | |
| | |- Komunikowanie się z nauczycielami, rodzicami np. poprzez informacje zawarte w dzienniku ...