Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEKO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Okres stażu: 01.09.2020 r. – 31.05.2022 r.
Imię i nazwisko: Katarzyna Wołczuk
Stanowisko pracy: nauczyciel biologii
Miejsce: Zespół Szkół Inżynierii Środowiska w Toruniu
Okres stażu: 1 rok 9 miesięcy
Cele główne:
Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.
Cele szczegółowe:
1. Pogłębienie umiejętności w różnych dziedzinach pracy zawodowej
2. Zdobywanie nowych kwalifikacji w celu podnoszenia jakości pracy szkoły
3. Zdobywanie doświadczenia w podejmowanych działaniach na rzecz szkoły
4. Podniesienie efektywności działań dydaktyczno-wychowawczych
5. Rozwój osobisty
6. Realizacja wymagań kwalifikacyjnych umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego
Czynności organizacyjne
Zadania
Formy realizacji
Terminy
1. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli.
Analiza przepisów dotyczących awansu zawodowego nauczycieli MEN z dnia 26 lipca 2018r. Korzystanie z informacji dotyczących procedur awansu zawodowego zawartych w publikacjach na stronach internetowych
Opracowanie planu rozwoju zawodowego.
Uzyskanie oceny dorobku zawodowego.
Sierpień/Wrzesień 2020
Wrzesień 2020
Czerwiec 2022
2. Dokumentowanie realizacji wybranych zadań ujętych w planie rozwoju zawodowego
Gromadzenie dokumentacji (certyfikaty, zaświadczenia) w formie elektronicznej i/lub papierowej.
Cały okres stażu
3. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.
Analiza podjętych działań, opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.
Maj/czerwiec 2022
4. Złożenie wniosku po zakończeniu stażu o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego.
Prawidłowe wypełnienie wniosku.
Czerwiec 2022
Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego:
§ 8 ust. 3 pkt.1.
Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się
Zadania
Formy realizacji
Terminy
1.Wykorzystanie metod aktywizujących podczas lekcji biologii
Stosowanie podczas zajęć następujących metod pracy.: plakat, burza mózgów, mapa myśli, projekt itp.
Cały okres stażu
2. Wykorzystanie Internetu jako źródła wiedzy merytorycznej oraz jako źródła materiałów dydaktycznych.
Przygotowanie dokumentacji niezbędnej do awansu zawodowego. Tworzenie i aktualizowanie niezbędnej dokumentacji szkolnej. Gromadzenie materiałów informacyjnych, publikacji i innych pomocy dydaktycznych.
Cały okres stażu
3. Organizowanie warsztatu pracy przy użyciu technologii informatycznej i komunikacyjnej.
Przygotowanie pomocy dydaktycznych, scenariuszy zajęć, przy użyciu komputera i Internetu.
Cały okres stażu
4. Wykorzystanie Internetu i jego zasobów.
Wykorzystywanie nośników audiowizualnych, Internetu podczas zajęć biologii i zajęć wychowawczych oraz rozmowy z uczniem, których celem jest przygotowanie ucznia do zdalnego nauczania i bezpiecznego korzystania z Internetu.
Na bieżąco, cały okres stażu
5.Wykorzystanie narzędzi multimedialnych i informatycznych w pracy.
Korzystanie ze szkolnego systemu dziennika elektronicznego, komunikowanie się z pracownikami szkoły, rodzicami ucznia przy pomocy technologii informacyjnej i komputerowej. Opracowanie dokumentacji szkolnej. Tworzenie i gromadzenie dokumentacji związanej ...