Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
koma, 2022-06-09, ocena:
Rozporządzenie z 2013 roku nie obowiązywało już, więc nie powinno się znaleźć jako podstawa stażu, rozpoczętego w 2019.
MatyldaMagdalena, 2022-06-09, ocena:
Dziękuję za uwagi:)
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Czas trwania stażu: 1 rok i 9 miesięcy (kontynuacja)
Stanowisko: nauczyciel biologii, chemii i przyrody
Nazwa placówki: Szkoła Podstawowa im. XXX
Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2019 r.
Data zakończenia stażu: 31.05.2022 r.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 26 stycznie 1982r. Karta Nauczyciela (Dz. U. 2018 poz.967 z pózn. zm.)) Rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. 2018 poz. 1574).
Cel podstawowy podejmowanego stażu: uzyskanie w wyniku postepowania kwalifikacyjnego, stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.
Inne cele: pogłębianie wiedzy i rozwijanie swoich umiejętności zawodowych, doskonalenie własnego warsztatu pracy, podniesienie jakości pracy szkoły.
Wstęp
Ukończyłam studia wyższe magisterskie na kierunku biologia, specjalność biologia środowiskowa. Pracę w zawodzie nauczyciela rozpoczęłam w 2011 r. W czerwcu 2017 r. uzyskałam stopień nauczyciela mianowanego. Posiadając wymagane w świetle prawa kwalifikacje, we wrześniu 2019 r. złożyłam wniosek o rozpoczęcie stażu na stopień nauczyciela dyplomowanego. Działanie to podyktowane było chęcią dalszego rozwoju i podniesieniem jakości pracy szkoły. W międzyczasie tj. po pierwszym roku stażu zmieniłam miejsce pracy. Pierwszy rok stażu został podsumowany i pozytywnie oceniony przez XXX. Kolejne dwa lata stażu kontynuowałam w Szkole Podstawowej im. XXX. Plan rozwoju zawodowego został dostosowany do potrzeb i warunków nowej placówki. Plan był podstawą do podjęcia nowych zadań i obowiązków zawodowych, wyznaczył mi cele i kierunki aktywności zawodowej. Ostatnie trzy lata to dla mnie okres systematycznego wzbogacania warsztatu pracy, poszerzania wiedzy i umiejętności. Brałam pod uwagę potrzeby i oczekiwania uczniów, rodziców i nauczycieli. Podejmowane przeze mnie doskonalenie zawodowe służyło wzbogaceniu warsztatu i metod pracy, oraz nabywaniu nowych kwalifikacji i umiejętności. Wpływ na w/w zadania miała również moja stała współpraca z innymi pracownikami oraz aktywny udział w pracach różnych zespołów. W trakcie stażu zadania zawarte w planie rozwoju zawodowego ulegały częściowym modyfikacjom, co wynikało z bieżących potrzeb oraz sytuacji epidemicznej, która spowodowała zmianę formy nauczania, stosowanych narzędzi i metod pracy. Poniżej przedstawiam sprawozdanie z realizacji „Planu rozwoju zawodowego” oraz ocenę efektywności działań dla szkoły, uczniów i mojej osoby.
Analiza procedury awansu zawodowego.
Zadanie to zrealizowałam poprzez przypomnienie przepisów Prawa oświatowego, dotyczących awansu zawodowego nauczycieli, a w szczególności :
Ustawy z Ustawa z dn. 14 grudnia 2016r. :Prawo Oświatowe (Dz.U poz. 59 z 2017r.)
Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 roku - Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2018 r., poz. 967).
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z ...