Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Sprawozdanie z realizacji
planu rozwoju
nauczyciela mianowanego
na stopień
nauczyciela dyplomowanego
Nazwisko i imię nauczyciela Marlena Wasilewska
Nauczany przedmiot matematyka
Miejsce odbycia stażu ZSZ im. J. Ruszkowskiego w Pułtusku
Okres trwania stażu 1.09.2019 – 31.05.2022r.
Wprowadzenie
Swoją pracę w Zespole Szkół Zawodowych im. Jana Ruszkowskiego w Pułtusku rozpoczęłam 1 września 2009 roku. W toku pracy, rozpoczynając staż na stopień nauczyciela dyplomowanego, dokonałam wstępnej oceny własnych umiejętności i możliwości. Podjęłam refleksję nad tym, co jest dla mnie ważne i co chcę osiągnąć w życiu zawodowym. Te rozważania pomogły mi w opracowaniu mojej ścieżki awansu, którą realizowałam starając się jak najlepiej wypełnić wszystkie wymagania.
1 wrześniu 2019 roku rozpoczęłam swój staż na stopień nauczyciela dyplomowanego. Przeanalizowałam wymagania niezbędne do uzyskania kolejnego stopnia awansu zawarte w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej, dokonałam analizy potrzeb moich wychowanków, specyfikacji placówki, w której pracuję i opracowałam swój plan rozwoju zawodowego.
Przez 2 lata i 9 miesięcy pogłębiałam swoją wiedzę i umiejętności zawodowe, doskonaliłam swój warsztat pracy oraz realizowałam zadania służące podnoszeniu jakości pracy szkoły. W okresie stażu, na bieżąco śledziłam nowelizację prawa oświatowego, zapoznawałam się ze zmianami w dokumentach wewnątrzszkolnych, a także uczestniczyłam w tworzeniu dokumentacji szkolnej. Wszystkie te działania umożliwiły mi prawidłową organizację procesu dydaktyczno - wychowawczego, należyte prowadzenie obowiązującej mnie dokumentacji, a także sprawne posługiwanie się przepisami prawa oświatowego w sytuacjach tego wymagających.
Staż przyszło mi realizować w niełatwych czasach, w czasach pandemii i nauczania zdalnego. Jednak przewrotnie okazało się, że ten trudny dla uczniów i nauczycieli okres, był dla mnie dodatkowym bodźcem do podjęcia nowych, ciekawych inicjatyw.
W niniejszym sprawozdaniu przedstawię stopień realizacji zamierzonych w planie rozwoju celów i postaram się dokonać oceny efektywności podjętych działań, ze zwróceniem uwagi na ich wpływ na mój rozwój zawodowy oraz podnoszenie jakości pracy szkoły.
UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTANIA W PRACY METOD AKTYWIZUJĄCYCH UCZNIA ORAZ NARZĘDZI MULTIMEDIALNYCH I INFORMATYCZNYCH, SPRZYJAJĄCYCH PROCESOWI UCZENIA SIĘ
§ 8 ust. 3 pkt. 1
I. Metody aktywizujące
Współczesny uczeń stawia wysokie wymagania nauczycielowi. Dziś uczniowie są osobami dynamicznymi, potrzebują różnorodnego toku lekcji i ciekawych metod, które wzbudzają ich kreatywność i zainteresowanie przedmiotem. W celu zwiększenia zaangażowania moich uczniów i pobudzenia ich do działania, stosowałam różnorodne metody aktywizujące, czyli metody nauczania, które charakteryzują się tym, że udział uczniów w procesie edukacyjnym przewyższa aktywność nauczyciela. Stosowanie metod aktywizujących znacznie przyspiesza proces zapamiętywania nowych wiadomości i utrwalenia już poznanych. Edukacja młodzieży oraz przygotowanie ich do życia w społeczeństwie wymaga aktywnej postawy zarówno od nauczyciela, jak i od ...