Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
§ 8 ust.3 pkt 1
Umiejętność wykorzystywania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się.
Zadania
Formy realizacji
Termin realizacji
Efekty
Udział w kursach i warsztatach podnoszących kwalifikacje i umiejętności zawodowe
Uczestniczyłam w następujących szkoleniach:
„Narzędzia do komunikacji” sposoby komunikacji na odległość oraz narzędzia, które wspomagają procesy nauczania i uczenia się – szkolenie
„Narzędzia do planowania lekcji” sposoby planowania lekcji na odległość oraz podstawowe narzędzia, które wspomagają i wspierają procesy nauczania i uczenia się –szkolenie
Edukacja medialna w erze dezinformacji” – webinarium DBI z eTwinning
„Bezpieczeństwo w Internecie” – webinarium
Szkolenia i webinaria pomogły mi przy prowadzeniu zajęć z różnych dziedzin, wykorzystując sposoby komunikacji oraz planowania zajęć na odległość
14.12.2020
16.12.2020
9.02.2021
2.03.2021
Efekty dla wychowawcy:
zdobycie wiedzy i umiejętności dotyczących sposobu prowadzenia zajęć zdalnych,
nieustanne budowanie i doskonalenie swojego warsztatu pracy, ale też innych wychowawców.
Efekty dla internatu:
Wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom wychowanka,
zwiększenie efektywności oddziaływań wychowawczych i profilaktycznych,
poznanie i stosowanie metod i technik elektronicznych kształcenia na odległość.
Wykorzystanie metod aktywizujących, sprzyjających procesowi uczenia się
W swojej pracy opiekuńczo – wychowawczej stosowałam metody aktywizujące, które uczą współdziałania w grupie i komunikowania się.
Metoda projektu - stosując tą metodą pełnię rolę koordynatora i obserwatora pracy uczniów. Uczniowie sami wybierają temat projektu, dzielą się na zespoły projektowe, wyznaczają sobie cele i zadania, ustalają terminy, sposób ewaluacji i prezentacji efektów ich pracy. Metoda ta uczy pracy i współdziałania w grupie, odpowiedzialności za siebie i innych, systematyczności i planowania swojej pracy. Uczy korzystania z różnorodnych źródeł, weryfikacji zdobytych informacji. W trakcie prezentacji projektu na forum pozwala przezwyciężyć lęk przed wystąpieniami publicznymi, kształtuje pewność siebie i łatwość publicznej wypowiedzi.
Metody dyskusyjne - uczą prezentowania własnego stanowiska, argumentowania, dyskutowania, wymiany poglądów i doświadczeń. Metodę stosowałam na różnych zajęciach, po projekcji filmu z okazji „Dnia Bezpiecznego Internetu”
Metody relaksacyjne - zastosowane przeze mnie techniki relaksacyjne służyły obniżeniu napięcia emocjonalnego, niwelowały stres i negatywne emocje, wzmacniały poczucie własnej wartości
Burza mózgów – wykorzystywałam jako rozgrzewkę umysłową na początku zajęć lub dla najlepszego rozwiązania jakiegoś problemu.
Praca z materiałami źródłowymi - filmy na płytach DVD oraz materiały z Internetu na platformie YouTube, ekspozycje, obrazy, zdjęcia, tablice, schematy itp.
Metody integracyjne - zapewniają bezpieczeństwo w grupie, gwarantują poczucie tożsamości z grupą, uczą efektywnej komunikacji i twórczego myślenia. Przykłady metod integracyjnych np.: „Bezludna wyspa”, „Ludzie do ludzi”, „Miłe słowa”, „Wszyscy ci…” itp.
Siedzenie w kręgu - zapewnia uczniom bezpośredni kontakt wzrokowy, daje wszystkim równy status, łącznie z ...