Dodaj publikację
Autor
Anna Witlińska
Data publikacji
2022-06-09
Średnia ocena
0,00
Pobrań
362

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego w internacie.
 Pobierz (docx, 48,9 KB)

Podgląd treści

§ 8 ust.3 pkt 1

Umiejętność wykorzystywania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się.

Zadania

Formy realizacji

Termin realizacji

Efekty

Udział w kursach i warsztatach podnoszących kwalifikacje i umiejętności zawodowe

Uczestniczyłam w następujących szkoleniach:

„Narzędzia do komunikacji” sposoby komunikacji na odległość oraz narzędzia, które wspomagają procesy nauczania i uczenia się – szkolenie

„Narzędzia do planowania lekcji” sposoby planowania lekcji na odległość oraz podstawowe narzędzia, które wspomagają i wspierają procesy nauczania i uczenia się –szkolenie

Edukacja medialna w erze dezinformacji” – webinarium DBI z eTwinning

„Bezpieczeństwo w Internecie” – webinarium

Szkolenia i webinaria pomogły mi przy prowadzeniu zajęć z różnych dziedzin, wykorzystując sposoby komunikacji oraz planowania zajęć na odległość

14.12.2020

16.12.2020

9.02.2021

2.03.2021

Efekty dla wychowawcy:

zdobycie wiedzy i umiejętności dotyczących sposobu prowadzenia zajęć zdalnych,

nieustanne budowanie i doskonalenie swojego warsztatu pracy, ale też innych wychowawców.

Efekty dla internatu:

Wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom wychowanka,

zwiększenie efektywności oddziaływań wychowawczych i profilaktycznych,

poznanie i stosowanie metod i technik elektronicznych kształcenia na odległość.

Wykorzystanie metod aktywizujących, sprzyjających procesowi uczenia się

W swojej pracy opiekuńczo – wychowawczej stosowałam metody aktywizujące, które uczą współdziałania w grupie i komunikowania się.

Metoda projektu - stosując tą metodą pełnię rolę koordynatora i obserwatora pracy uczniów. Uczniowie sami wybierają temat projektu, dzielą się na zespoły projektowe, wyznaczają sobie cele i zadania, ustalają terminy, sposób ewaluacji i prezentacji efektów ich pracy. Metoda ta uczy pracy i współdziałania w grupie, odpowiedzialności za siebie i innych, systematyczności i planowania swojej pracy. Uczy korzystania z różnorodnych źródeł, weryfikacji zdobytych informacji. W trakcie prezentacji projektu na forum pozwala przezwyciężyć lęk przed wystąpieniami publicznymi, kształtuje pewność siebie i łatwość publicznej wypowiedzi.

Metody dyskusyjne - uczą prezentowania własnego stanowiska, argumentowania, dyskutowania, wymiany poglądów i doświadczeń. Metodę stosowałam na różnych zajęciach, po projekcji filmu z okazji „Dnia Bezpiecznego Internetu”

Metody relaksacyjne - zastosowane przeze mnie techniki relaksacyjne służyły obniżeniu napięcia emocjonalnego, niwelowały stres i negatywne emocje, wzmacniały poczucie własnej wartości

Burza mózgów – wykorzystywałam jako rozgrzewkę umysłową na początku zajęć lub dla najlepszego rozwiązania jakiegoś problemu.

Praca z materiałami źródłowymi - filmy na płytach DVD oraz materiały z Internetu na platformie YouTube, ekspozycje, obrazy, zdjęcia, tablice, schematy itp.

Metody integracyjne - zapewniają bezpieczeństwo w grupie, gwarantują poczucie tożsamości z grupą, uczą efektywnej komunikacji i twórczego myślenia. Przykłady metod integracyjnych np.: „Bezludna wyspa”, „Ludzie do ludzi”, „Miłe słowa”, „Wszyscy ci…” itp.

Siedzenie w kręgu - zapewnia uczniom bezpośredni kontakt wzrokowy, daje wszystkim równy status, łącznie z ...