Dodaj publikację
Autor
Ada Woźniak
Data publikacji
2022-06-10
Średnia ocena
0,00
Pobrań
275

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny dla dziecka z niepełnosprawnością z intelektualną w stopniu lekkim w edukacji szkolnej.
 Pobierz (docx, 27,3 KB)

Podgląd treści

Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny dla dziecka z niepełnosprawnością z intelektualną w stopniu lekkim w edukacji szkolnej

Arkusz wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia dotyczy:

Dziecko: Katarzyna, lat 11

Podstawa opracowania IPET-u: orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim

Podsumowanie oceny funkcjonowania ucznia na podstawie diagnoz cząstkowych

Ogólna sprawność fizyczna (motoryka duża)

Mocne strony dziecka: sprawność w jeździe na rolkach i rowerze, chętnie uczestniczy w zajęciach ruchowych, sprawność ruchowa adekwatna do wieku, dobra orientacja w

Słabe strony dziecka: choroba układu moczowego

Sprawność rąk ( motoryka mała)

Mocne strony dziecka- prawidłowy układ dłoni przy pisaniu, duża dokładność w pracach plastycznych, prawidłowa płynność i precyzja ruchów dłoni i palców, prawidłowa lateralizacja

Słabe strony dziecka: częste przerwy pisaniu z powodu szybkiego tępa, oraz dysortografii

Potrzeby wynikające z diagnozy dziecka w danym obszarze:

ćwiczenia rozluźniające dłonie,

wolniejsze dyktowanie,

dostosowanie tępa pracy do możliwości psychofizycznych ucznia,

stosowanie jasnych poleceń

Zmysły (wzrok, słuch, czucie, węch, równowaga) i integracja sensoryczna

Mocne strony dziecka: reakcja na dźwięk z otoczenia, nawiązywanie kontaktu wzrokowego, opanowana równowaga

Słabe strony dziecka: niskie czucie ( choroba układu moczowego)

Potrzeby wynikające z diagnozy dziecka w danym obszarze:

ćwiczenia angażujące dolne mięsnie brzucha

Komunikowanie się oraz artykulacja

Mocne strony dziecka: rozumie jasne klarowne polecenia,

Słabe strony dziecka: nieśmiałość do rozmów z nieznajomymi, niska komunikacja werbalna, popełnia błędy leksykalne, nieprawidłowa gramatyka

Potrzeby wynikające z diagnozy dziecka w danym obszarze:

udział dziecka w terapii logopedycznej,

stwarzanie sytuacji umożliwiających komunikację werbalną,

wyjaśnianie układów artykulacyjnych,

stosowanie form zabawowych,

wykorzystanie różnorodnego materiału dydaktycznego stymulującego rozwój dziecka

Sfera poznawcza (opanowanie technik szkolnych, zakres opanowanych treści programowych, osiągnięcia i trudności, pamięć, uwaga, myślenie)

Mocne strony dziecka: wytrwała w zadaniach szkolnych, myślenie przyczynowo skutkowe, spostrzeganie elementów kluczowych, korzystanie z informacji w sytuacjach praktycznych, czytanie techniką całościową w wolnym tempie, rozumie przeczytaną treść, zapamiętuje związki przyczynowo- skutkowe, Kasia podaje wszystkie informacje o sobie i o klasie, prawidłowo dokonuje uogólnień i klasyfikacji

Słabe strony dziecka: upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim, zaniżona koordynacja wzrokowo-ruchowa, logiczna analiza, dostrzeganie podobieństw między pojęciami, trudności w tabliczce mnożenia i dodawaniu w pamięci, pisanie ze słuchu, deformowanie głosek szeregu syczącego i ciszącego, błędy leksykalne i nieprawidłowe formy gramatyczne, niska pamięć słuchowo- werbalna, podczas powtarzania zdań, opuszcza wyrazy

Potrzeby wynikające z diagnozy dziecka w danym obszarze:

stosowanie wzmocnień niewerbalnych i werbalnych,

wzmacnianie ciekawości poznawczej,

wykorzystywanie naturalnych upodobań dziecka w celu stymulacji jego rozwoju,

ćwiczenia udoskonalające pamięć, dzielenie pracy na etapy,

Kasia powinna siedzieć blisko nauczyciela

Sfera emocjonalno-motywacyjna (radzenie sobie z emocjami, motywacja ...