Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ARKUSZ WIELOSPECJALISTYCZNEJ OCENY FUNKCJONOWANIA UCZNIA
METRYCZKA
Data podsumowania WOPFU
31.01.2021 r.
Imię nazwisko ucznia
Klasa
VI
Wiek ucznia
13
Wychowawca
Marianna Kowalska
Podstawa przeprowadzenia WOPFU
orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim)
ŹRÓDŁO INFORMACJI
PODSUMOWANIE WIELOSPECJALISTYCZNEJ OCENY FUNKCJONOWANIA UCZNIA
INDYWIDUALNE POTRZEBY ROZWOJOWE I EDUKACYJNE UCZNIA:
Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim.
Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych ucznia.
Zajęcia rewalidacyjne.
Opieka psychologiczna.
Opieka wychowawcy i pedagoga.
Informacje medyczne (na podst. Orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego oraz z rozmowy z matką)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim. Specyficzne zaburzenia rozwoju języka oraz niedokształcenie mowy uwarunkowane niepełnosprawnością
Systematyczne spotkania z matką, oraz rozmowy online Teams, mające na celu przekazywanie bieżących informacji dotyczących funkcjonowania dziewczynki w szkole.
Wywiad z rodzicami
Mama jest zaniepokojona, że córki ma coraz większe trudności w nauce (mimo dużego wkładu pracy Kasia ma słabe wyniki w nauce)
Wspieranie mamy uczennicy dobrym słowem, oraz sposobami jakie przynoszą efekty w szkole i można je zastosować w domu;
-ograniczanie do minimum bodźców negatywnych rozpraszających.
Zachęcanie dziewczynki do podejmowania współdziałania i
wspólnych zabaw z rówieśnikami, częsta zmiana aktywności.
Uczennica objęta zalecaną opieką lekarską.
Obserwacja uczennicy przez nauczycieli i specjalistów
Mocne strony ucznia:
Kasia jest sympatyczną i wrażliwą dziewczynką. Stara się nawiązywać kontakty koleżeńskie.
Do jej mocnych stron należy:
- dobra pamięć, zwłaszcza do szczegółów;
-zdolność szybkiego dostrzegania powiązań;
- precyzja i dokładność w pracach plastycznych.
Predyspozycje uczennicy, jej zainteresowania i uzdolnienia:
Uczennica chętnie podejmuje współpracę z dorosłymi, jest częściowo samodzielna w zadaniach szkolnych. Uczennica bardzo chętnie pracuje w kontakcie indywidualnym. Właściwie reaguje na pochwały, które stymulują ją do dalszego wysiłku.
Zainteresowania plastyczne Kasi ułatwiają jej nawiązywać kontakty z rówieśnikami.
Jest sprawna ruchowo co zbliża ją do zabaw z rówieśnikami, na boisku i podczas zajęć gimnastycznych.
Kompetencje językowe :
Mowa dziewczynki rozwija się w przeciętnym tempie Kasia ma trudności z formułowaniem wypowiedzi wielozdaniowej i uporządkowanej na określony temat.
Dysponuje ograniczonym zasobem leksykalnym.
Ma trudności w zrozumieniu przenośnego znaczenia wypowiedzi.
Uczennica czyta całościowo w wolnym tempie, często omija znaki interpunkcyjne. Rozumie ogólny sens czytanych treści i odpowiada na pytania. W przepisywaniu tekstu i pisaniu z pamięci popełnia liczne błędy dotyczące zniekształceń struktury wyrazu.
Trudności w funkcjonowaniu uczennicy ( w tym bariery i ograniczenia utrudniające funkcjonowanie uczennicy w życiu szkolnym ):
Dziewczynka nie radzi sobie z porażkami i krytyką ze strony rówieśników, łatwo popada w konflikty. Dziewczynka zna i umie wyrażać swoje emocje. Słaba koncentracja uwagi dziewczynki ...