Dodaj publikację
Autor
Wioletta Lipińska
Data publikacji
2022-06-12
Średnia ocena
0,00
Pobrań
21

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

W celu profilaktyki prozdrowotnej uczniów po pandemii został opracowany program we współpracy ze społecznością uczniowską.
 Pobierz (docx, 12,4 KB)

Podgląd treści

Projekt „Kącik relaksu”

Opis projektuDługotrwałe zamknięcie szkół oraz ograniczenia związane z C)VID-19 doprowadziły do diametralnej zmiany w życiu społecznym, rodzinnym i zawodowym. Konsekwencje pandemii dotknęły przede wszystkim dzieci i młodzież, pozbawiając ich stałego kontaktu z rówieśnikami, ale również osoby dorosłe będące wychowawcami i często rodzicami. Pandemia obniżyła jakość kształcenia i ograniczyła rozwijanie zainteresowań, Ograniczyła również aktywność fizyczną i wydłużyła czas spędzany w Internecie i mediach społecznościowych. Zaowocowało to zarówno znaczącym wzrostem uzależnień od gier komputerowych i Internetu, jak i wystąpieniem u części dzieci apatii, stanów depresyjnych, kłopotów z koncentracją czy snem. Ich skutkiem stały się problemy z równowagą psychiczną dzieci i młodzieży.

Jednocześnie obecność dzieci w sieci jest trudna do monitorowania. Sposób wykonywania pracy przez dorosłych także uległ zmianie, przez co ograniczyły się wzajemne kontakty rodzinne. Największe z konsekwencji takiego stanu rzeczy to m.in. Uzależnienie od gier komputerowych czy Internetu – ale również apatia, stany depresyjne, wycofanie, brak motywacji, koncentracji, problemy ze snem czy słaba wydolność organizmu związana z brakiem ruchu. Pogorszyły się również relacje między rodzicami a dziećmi. Kluczowe jest podjęcie jak najszybciej działań wspierających zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży.

Pomoc grupowa:

-wspólna praca nastolatków i młodzieży w składaniu mebli do kącika – przekazanie wiedzy i umiejętności zdobytych przy budowie „Strefy Relaksu” utrwalająca więzi między młodymi ludźmi.

-wspólne tworzenie muralu do tekstu K.K.Baczyńskiego pt. „Znów wędrujemy”, które ma na celu utrwalenie więzi między młodymi ludźmi oraz uwrażliwienie na piękno Polskiej poezji

-spotkania i rozmowy z psychologiem i pedagogiem szkolnym dla młodzieży, która przeżywa problemy z niską samooceną, apatią, koncentracją i snem, utratą motywacji wewnętrznej, a także dla tych, którzy nie radzą sobie z trudnymi emocjami, frustracją, gniewem. Celem spotkań jest poznanie czynników wpływających na te zachowania, pomoc w wyjściu ze stanów apatii i zniechęcenia, a także wzmocnienie samooceny i motywacji wewnętrznej.

-spotkania i rozmowy z psychologiem i pedagogiem szkolnym dla rodziców i opiekunów prawnych młodzieży, których celem jest dostarczenie wiedzy i informacji jak rozpoznawać opisane stany i trudności.

-spotkania i rozmowy z psychologiem i pedagogiem szkolnym dla wychowawców i członków RP, których celem jest dostarczenie wiedzy i informacji, jak rozpoznawać opisane stany i trudności i w jaki sposób pomagać młodzieży w czasie ich pobytu w szkole.

Pomoc indywidualna:

-indywidualna bezpłatna pomoc psychologiczna – cykl wizyt z pedagogiem lub psychologiem, której celem jest diagnoza (spotkania z rodzicami, a następnie z dzieckiem)

-indywidualne rozmowy z uczniami przeprowadzane przez wychowawców

Uzasadnienie realizacji projektu:

Według analiz psychologów dzieci i młodzież są jedną ...