Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ
O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
1. Dane personalne:
* Imię i nazwisko: Sylwia Tkacz
* Nazwa szkoły, w której nauczyciel odbywał staż: Szkoła Podstawowa Specjalna nr 287 w Samodzielnym Publicznym Dziecięcym Szpitalu Klinicznym im. J. P. Brudzińskiego w Warszawie
* Stanowisko: wychowawca zajęć pozalekcyjnych oddziałów neurologii i traumatologii
* Posiadane kwalifikacje:
- Studia magisterskie z zakresu pedagogiki społecznej
- Studia podyplomowe w zakresie nauk o rodzinie
- Studia podyplomowe w zakresie pedagogiki leczniczej
* Okres odbywania stażu: 1.09.2019-31.05.2022
2. W czasie stażu zrealizowałam zadania zawarte przeze mnie w planie rozwoju zawodowego. Sprawozdanie prezentuję w formie tabelarycznej zgodnie z wytycznymi zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 sierpnia 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli z dnia 16 sierpnia 2018 (Dz. U. 2018r., poz. 1574).
§ 8 ust. 3 pkt. 1 Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się.
Zadania do wykonania
Formy i sposoby potwierdzenia zrealizowanych zadań
Efekt dla szkoły i nauczyciela
Doskonalenie i stosowanie wiedzy i umiejętności w rozwijaniu warsztatu pracy.
Stosowanie metod aktywizujących w pracy z uczniami.
* Brałam udział w kursach, wykładach, lekcjach, webinarach i konferencjach dotyczących pracy z uczniem, jego rozwoju i itp. organizowanych przez m.in. Instytut Nenckiego, Edunation, Zintegrowaną Platformę Edukacyjną, Strefę Psyche SWPS itp. (pełna lista szkoleń na końcu sprawozdania).
* Wykorzystywałam metody aktywizujące
w bieżącej pracy z uczniami tj. warsztaty, metoda projektu, burza mózgów, elementy zajęć sensorycznych.
* Opracowałam listę zabaw opartych na metodach aktywizujących dla dzieci z oddziału psychiatrii stacjonarnej w trakcie „lockdownu” pandemicznego.
* Obecność w kadrze szkoły stale aktywnego, poszukującego nauczyciela, rozszerzającego swoją wiedzę, podnoszącego swoje kwalifikacje.
* Wspieranie dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
* Zaktywizowane dzieci chcące pracować i rozwijać swoją wiedzę i umiejętności.
* Wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka.
* Współpraca i pomoc personelowi medycznemu w zorganizowaniu czasu dzieciom na oddziale.
* Różnorodne zajęcia wzbogacone o nowe metody.
* Bardziej efektywna praca z podopiecznym.
* Wzrost wiedzy potrzebnej do odpowiedniego reagowania w trudnych, niecodziennych sytuacjach.
Stosowanie techniki komputerowej w pracy pedagogicznej
* Opracowywałam zajęcia o różnej tematyce dla dzieci w formie artykułów elektronicznych na stronę szkoły.
* Opracowałam wersję elektroniczną artykułów zawierających relację z przeprowadzonych przeze mnie warsztatów (wyplatanie bransoletek metodą KUMIHIMO) i konkursu „Puzzlowe opowiastki”.
* Korzystałam z zasobów elektronicznych oraz internetowej strony biblioteki w pracy na czasowym zastępstwie za kierownika biblioteki szkolnej
* Przygotowywałam pomoce dydaktyczne do pracy przy pomocy komputera.
* Prowadziłam zajęcia z wykorzystaniem programów multimedialnych, internetu, aplikacji, Dysku Google, Learning ...