Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT ZAJĘĆ LOGOPEDYCZNYCH
NAUCZYCIEL PROWADZĄCY: Justyna Sapińska
UTRWALANIE GŁOSKI R W ZDANIACH
Cel szczegółowy:
- utrwalenie głoski [r] w zdaniach
Cele szczegółowe:
- potrafią ułożyć zdanie z wyrazami z głoską [r]
- potrafią ułożyć zdania z rozsypanki wyrazowej
- potrafią odczytać zdania
- potrafią odgadnąć przedstawione zagadki
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
Przywitanie z dziećmi
Sprawdzenie pracy domowej:
Nagrodzenie odrobionej pracy stemplem do zeszytu do logopedii
Zadanie polisensoryczne – rozpoznawanie za pomocą zmysłu dotyku/węchu/wzroku produktów spożywczych
Uczniowie wybierają numer woreczka, zakrywają oczy i za pomocą dotyku próbują odgadnąć nazwę produktu spożywczego. Produkty w nazwie mają ćwiczoną głoskę [r]. W przypadku gdy uczeń nie odgadnie nazwy produktu będzie mógł go powąchać lub skorzystać z podpowiedzi a na końcu rozpoznać go za pomocą wzroku. Dalsza część zadania to ułożenie zdania z tą nazwą.
Układanie zdań z rozsypanki wyrazowej
Zadaniem uczniów jest wylosowanie kartonika z wybranym przez siebie kolorem. Odczytanie go i zabranie do siebie. Uczniowie pracują na zmianę. Po wylosowaniu wszystkich kartoników w jednym kolorze uczniowie próbują ułożyć zdanie.
Gra „prawda – nieprawda”
Uczniowi losują na zmianę kartoniki z wydrukowanymi zdaniami, które zawierają zdania prawdziwe lub fałszywe. Zadaniem ucznia, który wylosował kartonik jest odczytanie zdania, drugi uczeń musi na nie odpowiedzieć wypowiadając słowo: „prawda” lub „nieprawda”.
Zadanie pracy domowej
Nauczyciel objaśnia sposób wykonania pracy domowej. Uczniowie wklejają kartę pracy do zeszytu do logopedii.
Zakończenie zajęć :
Podsumowanie zajęć i ewaluacja. Uczniowie oceniają zajęcia oraz swoją pracę na lekcji.
Podziękowanie uczniom za pracę na lekcji i nagrodzenie ich stosownym stemplem do zeszytu do logopedii.