Dodaj publikację
Autor
Agata Przybylska
Data publikacji
2022-06-21
Średnia ocena
0,00
Pobrań
18

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt lekcji wychowawczej. Po zajęciach uczniowie będą zdawali sobie sprawę z tego, że pewne rzeczy, które są ich udziałem w życiu tak naprawdę stanowią fundament ich istnienia, są "motorem", bez którego nie mogliby żyć. Uczniowie będą mieli świadomość tego, że wiele wartości jest uniwersalnych i ważnych dla wszystkich ludzi.
 Pobierz (docx, 13,9 KB)

Podgląd treści

Temat lekcji: Moje wartości w życiu.

Czas trwania lekcji: 45 minut.

Cele ogólne:

- Uświadomienie uczniom, że istnieją wartości, którymi ludzie kierują się w życiu.

- Pokazanie, że jest wiele wartości uniwersalnych, stanowiących podstawę do dokonywania wyborów w życiu.

- Refleksyjne spojrzenie na własne życie.

Cele operacyjne:

- Po zajęciach uczniowie będą zdawali sobie sprawę z tego, że pewne rzeczy, które są ich udziałem w życiu tak naprawdę stanowią fundament ich istnienia, są "motorem", bez którego nie mogliby żyć.

- Uczniowie będą mieli świadomość tego, że wiele tych wartości jest uniwersalnych ważnych dla wszystkich ludzi.

- Uczniowie będą potrafili:

- odróżnić rzeczy ważne od nieważnych.

- wymienić wartości najcenniejsze w życiu każdego człowieka

- określić ważne dla nich wartości

Metody pracy

- pogadanka,

- piramida wartości,

- krąg wartości,

- burza mózgów.

Środki dydaktyczne

- złota rybka,

- tablica interaktywna,

- kolorowe karteczki,

- film” Jakie wartości są dla mnie ważne”

Przebieg lekcji:

1. Sprawy organizacyjne :

- podział uczniów na grupy,

- sprawdzenie obecności.

2. Nauczyciel zapoznaje uczniów z tematem dzisiejszych zajęć.

3. Nauczyciel kładzie na środku stolika złotą rybkę. Rozdaje uczniom po jednej kartce i prosi aby napisali życzenie do złotej rybki. Zaznacza iż rybka spełnia tylko jedno życzenie. Uczniowie przedstawiają swoje życzenia. Następnie uczniowie dzielą je w grupy :materialne, niematerialne, związane z rodziną, zdrowiem, karierą, pracą. Nauczyciel nawiązuje do tematu lekcji porównując ich życzenia do wartości w życiu każdego człowieka.

3.Burza mózgów.

Uczniowie tworzą listę wartości materialnych, niematerialnych (np. pieniądze, dom, samochód, komputer, ubranie, zdrowie, uroda, przyjaciele, rodzina, miłość, wiara, kariera, sława, honor, itp.). Swoje pomysły zapisują na tablicy interaktywnej, tworząc w ten sposób mapę skojarzeń dotyczącą zawierającą ich życiowe wartości.

4.Uczniowie dostają po 5 karteczek i zapisują na nich najbardziej cenione przez siebie wartości. Nauczyciel umieszcza na środku żółte koło, uczniowie układają wokół niego karteczki ze swoimi wartościami. Te same wartości układane są na jednym promieniu, powstaje w ten sposób słońce. Im więcej wartości się powtarza tym promienie są dłuższe. Słonce pokazuje, które wartości są najbardziej cenione przez uczniów.

5. Nauczyciel prosi uczniów aby oddali mu trzy dowolne wartości z tych które wybrali. Rwie karteczki na kawałeczki. Uczniowie są zdziwieni, nauczyciel wyjaśnia iż o niektóre wartości trzeba walczyć i nie dać ich sobie odebrać, że nie można ich zamienić czy sprzedać.

6. Następnie uczniowie na tablicy interaktywnej dokonują korekty zapisanych wartości tak aby zostały te najważniejsze. Nauczyciel prosi aby uczniowie w kilku zdaniach uzasadnili swój wybór.

7.Na zakończenie uczniowie oglądają na youtube film pt.: „Jakie wartości są dla Ciebie ważne?”- https://www.youtube ...