Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
„PO WER na Malcie”
W styczniu 2022 roku, po wielu miesiącach oczekiwań, razem z trzema koleżankami z Zespołu Szkolno – Przedszkolnego nr 11 wyjechałyśmy na Maltę w ramach projektu „Wielokulturowość w szkole – wyzwania i korzyści”. Wniosek aplikacyjny naszej szkoły opracowałyśmy w roku 2019, jednak z powodu wybuchu pandemii COVID-19 mobilności zagraniczne musiały zostać przesunięte.
Nasz kurs trwał pięć dni i odbył się w malowniczej miejscowości St. Julians. Dotyczył wielokulturowości i nosił tytuł "Diversity in Education: Developing Intercultural and Communication Skills". Organizatorem była szkoła Executive Training Institute (ETI) oferująca rozmaite kursy, m.in. językowe oraz metodyczne dla osób z całego świata. Podczas sesji szkoleniowych trener Steve poruszał przede wszystkim zagadnienia związane z różnorodnością kulturową oraz językową w zespole klasowym. Jednym z zadań niezbędnych do ukończenia kursu i uzyskania certyfikatu było przygotowanie prezentacji dotyczącej pracy z uczniem - obcokrajowcem w naszej szkole: zdiagnozowanie mocnych i słabych stron w tym obszarze, opisanie działań i strategii, które będą wprowadzone oraz oczekiwanych rezultatów.
Po absorbujących zajęciach mieliśmy okazję zwiedzenia przepięknych zakątków Malty. W pamięci na długo pozostanie spacer po wąskich uliczkach Mdiny, maleńkiego miasteczka położonego w samym sercu Malty, wizyta w najmniejszej stolicy Europy – Valettcie, jak również wycieczka promem na sąsiednią wyspę Gozo.
Zarówno dla mnie, jak i moich koleżanek, był to pierwszy pobyt na Malcie. Wizyta była pretekstem do spotkania lokalnych mieszkańców, eksplorowania ich kultury, tradycji, posłuchania ciekawego języka maltańskiego. Pomimo niewielkiej powierzchni wyspa otwiera przed każdym wiele możliwości. Miałyśmy również okazję poznać Polaka zamieszkującego od lat na Malcie, który opowiedział nam o blaskach i cieniach wyspiarskiego życia.
Udział w zagranicznej mobilności dla nauczycieli był dla mnie niezwykłym doświadczeniem. Oprócz tego, że kształcenie zagraniczne wzbogaciło moje kompetencje zawodowe, miałam okazję rozwinąć moje kompetencje kulturowe i językowe.
Kursy zostały dofinansowane ze środków Funduszy Europejskich, Programu Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER)