Dodaj publikację
Autor
Aneta Klimek
Data publikacji
2022-07-22
Średnia ocena
0,00
Pobrań
15

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Innowacja z j.angielskiego. Dokumenty na RP
 Pobierz (docx, 40,0 KB)

Podgląd treści

Innowacja pedagogiczna z języka angielskiego

……

Autor innowacji

…….

……..

Luty 2010

Spis treści:

Informacje dotyczące innowacji ………………………………………..… 3

Wstęp ………………………………………….………………………..… 5

1.1 Motywacja wprowadzenia innowacji ………………………………… 5

1.2 Opis innowacji …………………………………...…………………… 5

Zasady innowacji …………………………………...…..………………… 6

Cele innowacji …………………………………...………………………... 7

3.1 Cele ogólne innowacji ………………………………………………… 7

3.2 Cele szczegółowe …………………………………...………………… 7

Metody i formy pracy jako procedury osiągania celów ………………….. 8

Metody pracy…………………………………...……………………… 8

4.2 Formy pracy …………………………………...……………………… 8

4.3 Pomoce dydaktyczne …………………………………...……………... 8

Tematyka zajęć …………………………………...…………………….… 9

Przewidywane osiągnięcia …………………………………...………….. 10

Ewaluacja …………………………………...…………………………… 11

Podsumowanie …………………………………...…………..………….. 12

Bibliografia …………………………………...……………………….… 13

Tytuł innowacji:

English is for everyone

Autor innowacji

…..

Podstawa prawna:

Rozp. z dnia 9 kwietnia 2002r w sprawie warunków prowadzenia działalności innowacyjnej i eksperymentalnej przez publiczne szkoły i placówki.(D.U. z 2002, nr 56, poz. 505) z późniejszymi zmianami.

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej.

Rodzaj innowacji

Programowo-metodyczna

Czas realizacji:

Rok szkolny 2019/2020 (04.03.2020r. – 26.06.2020r. z możliwością jej kontynuowania w następnym roku szkolnym).

Miejsce realizacji

…..

Adresat innowacji

Chętna grupa uczniów z klasy przysposobienia do pracy

Zakres i warunki

Program innowacji przeznaczony jest do realizacji w szkole. Zajęcia mają charakter ogólno rozwojowy poprzez zastosowanie różnych form pracy. Zadania i stopień trudności są dostosowane do wieku i możliwości uczniów. Zajęcia innowacyjne odbywać się będą raz w tygodniu (w ramach zajęć obowiązkowych, jako element godzin lekcyjnych).Zajęcia prowadzone będą w ramach godzin do dyspozycji dyrektora, jeden raz w tygodniu.

Wstęp

I.I Motywacja wprowadzenia innowacji

Innowacja „…..) jest moją odpowiedzią na zainteresowanie i zapytania uczniów z klas ….. o lekcje języka angielskiego, a także wyjście naprzeciw wymogom edukacyjnym zawartym w aktualnej podstawie programowej dla …… etapu edukacyjnego.

Inspiracją, która skłoniła mnie do podjęcia działania innowacyjnego, są zatem zapytania i komunikaty uczniów klas SPDP z których zauważyłam, że uczniom brakuje kontaktu z językiem angielskim, wspominali poprzednie lekcje, dumnie prezentując swoje wiadomości. Wyrażali oni chęć uczestniczenia w podobnych zajęciach jak klasy szkoły podstawowej czy branżowej. Dlatego też przyczyną opracowania innowacji z tego przedmiotu była odpowiedź na tą potrzebę uczniów.

I.II Opis innowacji

Nadrzędnym zadaniem szkoły, a w związku z tym też i nauczyciela, jest przystosowanie i przygotowanie ucznia do dorosłego i samodzielnego życia gdy skończy szkołę. W świetle powszechności i dominacji języka angielskiego, zasadnym wydaje się więc promowanie języka angielskiego wśród uczniów, zwłaszcza uczniów z niepełnosprawnościami w środowisku małomiasteczkowym aby przygotować ich tym pełniej do samodzielnego funkcjonowania w społeczeństwie.

Program innowacji zakłada, że atrakcyjna ...