Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Innowacja pedagogiczna z języka angielskiego
……
Autor innowacji
…….
……..
Luty 2010
Spis treści:
Informacje dotyczące innowacji ………………………………………..… 3
Wstęp ………………………………………….………………………..… 5
1.1 Motywacja wprowadzenia innowacji ………………………………… 5
1.2 Opis innowacji …………………………………...…………………… 5
Zasady innowacji …………………………………...…..………………… 6
Cele innowacji …………………………………...………………………... 7
3.1 Cele ogólne innowacji ………………………………………………… 7
3.2 Cele szczegółowe …………………………………...………………… 7
Metody i formy pracy jako procedury osiągania celów ………………….. 8
Metody pracy…………………………………...……………………… 8
4.2 Formy pracy …………………………………...……………………… 8
4.3 Pomoce dydaktyczne …………………………………...……………... 8
Tematyka zajęć …………………………………...…………………….… 9
Przewidywane osiągnięcia …………………………………...………….. 10
Ewaluacja …………………………………...…………………………… 11
Podsumowanie …………………………………...…………..………….. 12
Bibliografia …………………………………...……………………….… 13
Tytuł innowacji:
English is for everyone
Autor innowacji
…..
Podstawa prawna:
Rozp. z dnia 9 kwietnia 2002r w sprawie warunków prowadzenia działalności innowacyjnej i eksperymentalnej przez publiczne szkoły i placówki.(D.U. z 2002, nr 56, poz. 505) z późniejszymi zmianami.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej.
Rodzaj innowacji
Programowo-metodyczna
Czas realizacji:
Rok szkolny 2019/2020 (04.03.2020r. – 26.06.2020r. z możliwością jej kontynuowania w następnym roku szkolnym).
Miejsce realizacji
…..
Adresat innowacji
Chętna grupa uczniów z klasy przysposobienia do pracy
Zakres i warunki
Program innowacji przeznaczony jest do realizacji w szkole. Zajęcia mają charakter ogólno rozwojowy poprzez zastosowanie różnych form pracy. Zadania i stopień trudności są dostosowane do wieku i możliwości uczniów. Zajęcia innowacyjne odbywać się będą raz w tygodniu (w ramach zajęć obowiązkowych, jako element godzin lekcyjnych).Zajęcia prowadzone będą w ramach godzin do dyspozycji dyrektora, jeden raz w tygodniu.
Wstęp
I.I Motywacja wprowadzenia innowacji
Innowacja „…..) jest moją odpowiedzią na zainteresowanie i zapytania uczniów z klas ….. o lekcje języka angielskiego, a także wyjście naprzeciw wymogom edukacyjnym zawartym w aktualnej podstawie programowej dla …… etapu edukacyjnego.
Inspiracją, która skłoniła mnie do podjęcia działania innowacyjnego, są zatem zapytania i komunikaty uczniów klas SPDP z których zauważyłam, że uczniom brakuje kontaktu z językiem angielskim, wspominali poprzednie lekcje, dumnie prezentując swoje wiadomości. Wyrażali oni chęć uczestniczenia w podobnych zajęciach jak klasy szkoły podstawowej czy branżowej. Dlatego też przyczyną opracowania innowacji z tego przedmiotu była odpowiedź na tą potrzebę uczniów.
I.II Opis innowacji
Nadrzędnym zadaniem szkoły, a w związku z tym też i nauczyciela, jest przystosowanie i przygotowanie ucznia do dorosłego i samodzielnego życia gdy skończy szkołę. W świetle powszechności i dominacji języka angielskiego, zasadnym wydaje się więc promowanie języka angielskiego wśród uczniów, zwłaszcza uczniów z niepełnosprawnościami w środowisku małomiasteczkowym aby przygotować ich tym pełniej do samodzielnego funkcjonowania w społeczeństwie.
Program innowacji zakłada, że atrakcyjna ...