Dodaj publikację
Autor
Agnieszka Drużba
Data publikacji
2022-08-01
Średnia ocena
0,00
Pobrań
93

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przykładowy wzór Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego dla dziecka z niepełnosprawnością ruchową sporządzony w oparciu o opinię wydaną przez Poradnie Psychologiczno- Pedagogiczną.
 Pobierz (docx, 35,4 KB)

Podgląd treści

Indywidualny Program Edukacyjno – Terapeutyczny

dla dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego

Informacja o dziecku

Imię i nazwisko dziecka

Data urodzenia

Nr teczki dziecka

Data opracowania IPET

Nazwa i adres Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej lub innej, pod opieką której znajduje się aktualnie dziecko

Nr orzeczenia o p. k. s……. Data wydania orzeczenia ……

Rodzaj niepełnosprawności ruchowa

Zalecenia Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej lub innej, pod opieką której znajduje się aktualnie dziecko:

-wskazane jest dostosowanie form, metod i tempa pracy do indywidualnych możliwości psychofizycznych dziecka,

- stymulowanie rozwoju mowy czynnej i biernej,

- wskazane jest powolne i wyraźne zwracanie się do dziecka, budowanie krótkich zdań oraz używanie prostych i zrozumiałych dla dziewczynki zwrotów,

- wskazane jest stosowanie techniki wielokrotnego powtarzania wypowiedzi,

- wskazane są ćwiczenia usprawniające motorykę narządów artykulacyjnych,

- wskazane są ćwiczenia sprawności manualnej oraz ćwiczenia stymulujące rozwój grafomotoryki i koordynacji wzrokowo-ruchowej,

- wskazana jest motywacja dziecka do pokonywania trudności i podejmowania większego wysiłku poznawczego,

- wskazana jest terapia logopedyczna,

- wskazana jest terapia SI,

- wskazana jest rehabilitacja ruchowa.

Diagnoza psychologiczno – pedagogiczna (aktualny poziom umiejętności, zainteresowania i uzdolnienia, możliwości rozwojowe, potrzeby, funkcjonowanie emocjonalne, motywacja)

Dziewczynka urodzona o czasie z cechami hipotrofii wewnątrzmacicznej. Hospitalizowana od 4 miesiąca życia ze względu na opóźniony rozwój psychoruchowy i nieprawidłowe napięcie mięśniowe. Jest pod stałą opieka neurologa. Występują u niej zaburzania procesów samoregulacji. Dziewczynka wykazuje nadmierną reakcję na dotyk i dźwięk, a także poszukuje stymulacji wzrokowych. Według diagnozy psychologiczno-pedagogicznej:

- Rozwój poznawczy rozwija się prawidłowo.

- Rozwój społeczno-emocjonalny w normie.

- Opóźniony rozwój ruchowy.

- Zaburzony rozwój mowy.

Charakterystyka dziecka

Mocne strony :

- dziewczynka chętnie przychodzi do przedszkola,

- lubi słuchać piosenek śpiewanych przez nauczycieli i dzieci.

Słabe strony:

- brak koncentracji uwagi na zadaniu,

- w zakresie samoobsługi wymaga pomocy osoby dorosłej, potrzebuje stałej pomocy przy posiłkach, nie zgłasza potrzeb fizjologicznych (nosi wkładki lub pampersa),

- brak koncentracji przy wykonywaniu zadań stolikowych i na dywanie odbywających się w grupie, potrzebuje stałej zachęty i pomocy,

- dziewczynka nie podejmuje zabaw tematycznych w kącikach, lubi wysypywać i rozrzucać zabawki lub brać je do buzi.

Sytuacja rodzinna

Dziewczynka wychowuje się w pełnej rodzinie.

Osoby uczestniczące w procesie wspomagania rozwoju

Nauczyciele prowadzący:

xxx

Nauczyciel wspomagający:

xxx

Specjaliści:

–terapeuta SI

- rehabilitacja ruchowa

- terapia logopedyczna

– muzykoterapeuta

- psycholog

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Cele do osiągnięcia w zakresie, w jakim dziecko wymaga pomocy psychologiczno – pedagogicznej

W zakresie terapii pedagogicznej:

1. Prowadzenie działań wielozmysłowych poprzez dostarczanie różnorodnych bodźców.

2. Kształtowanie umiejętności samoobsługowych i samodzielności.

3. Wydłużanie czasu koncentracji uwagi na określonej aktywności.

4. Kontynuowanie oddziaływań logopedycznych.

5. Kształtowanie aktywności poznawczej.

6. Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała ...