Dodaj publikację
Autor
Ewa Pielichiewicz
Data publikacji
2022-08-11
Średnia ocena
0,00
Pobrań
10

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Krąg tematyczny: Bałwankowa rodzina Cele ogólne:  Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania.  Doskonalenie spostrzegawczości i pamięci.  Doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie danej liczby.  Rozumienie poleceń zawierających liczebniki porządkowe.  Rozróżnianie strony lewej i prawej  Wdrażanie do zgodnej współpracy Cele szczegółowe: Dziecko:  Rozwija orientację w schemacie własnego ciała.  Posługuje się liczebnikami porządkowymi.  Przelicza w zakresie liczby 8  Orientuje się na kartce papieru.  Reaguje odpowiednio na przerwę w muzyce.  Rozumie polecenia nauczycielki  Jest aktywne podczas zajęć Metody:  Czynna, podająca, problemowa Formy:  Indywidualna, zbiorowa Środki dydaktyczne:  Wiersz A. Łady – Grodzieckiej „Dziewięć bałwanków”, sylwety bałwanów, bristol z narysowanymi kulami, przedmioty-bałwana: garnek, miotła, nos, oczy, wiaderko, śnieżynki, ptaszek, guziki, bębenek, tamburyno, bałwanki z kapeluszami, kostka do gry, magnetofon, CD z piosenką o tematyce zimowej Przebieg: 1. Zabawa integracyjna do piosenki „Zima, zima za oknami” 2. Słuchanie fragmentów wiersza A. Łady – Grodzickiej „Dziewięć Bałwanków”. Wykonywanie zadań zgodnie z treścią: a) Gdy w bałwankowej krainie nastał dzień, bałwanki postanowiły wybrać się na spacer. Dróżki w bałwankowej krainie są bardzo wąskie, dlatego bałwanki musiały iść jeden za drugim. Posłuchajcie jak się ustawiły i ułóżcie bałwanki w odpowiedniej kolejności b) Zadawanie pytań dotyczących utworu np.: Jak wyglądał czwarty bałwanek?, Co mówił szósty bałwanek? Przeliczenie bałwanków. c) „Którego bałwanka mam na myśli?” - zabawa dydaktyczna. Nauczycielka ustawia bałwanki wg kolejności i opisuje ich cechy charakterystyczne (najmniejszy, ma garnek na głowie, najchudszy itp.). Dzieci odpowiadają na pytania stosując liczebniki porządkowe (pierwszy, trzeci, szósty ...)
 Pobierz (docx, 20,6 KB)

Podgląd treści

Scenariusz zajęć w grupie dzieci 6 letnich

Krąg tematyczny: Bałwankowa rodzina

Data: 19 styczeń 2021

Cele ogólne:

Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania.

Doskonalenie spostrzegawczości i pamięci.

Doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie danej liczby.

Rozumienie poleceń zawierających liczebniki porządkowe.

Rozróżnianie strony lewej i prawej

Wdrażanie do zgodnej współpracy

Cele szczegółowe:

Dziecko:

Rozwija orientację w schemacie własnego ciała.

Posługuje się liczebnikami porządkowymi.

Przelicza w zakresie liczby 8

Orientuje się na kartce papieru.

Reaguje odpowiednio na przerwę w muzyce.

Rozumie polecenia nauczycielki

Jest aktywne podczas zajęć

Metody:

Czynna, podająca, problemowa

Formy:

Indywidualna, zbiorowa

Środki dydaktyczne:

Wiersz A. Łady – Grodzieckiej „Dziewięć bałwanków”, sylwety bałwanów, bristol z narysowanymi kulami, przedmioty-bałwana: garnek, miotła, nos, oczy, wiaderko, śnieżynki, ptaszek, guziki, bębenek, tamburyno, bałwanki z kapeluszami, kostka do gry, magnetofon, CD z piosenką o tematyce zimowej

Przebieg:

Zabawa integracyjna do piosenki „Zima, zima za oknami”

Słuchanie fragmentów wiersza A. Łady – Grodzickiej „Dziewięć Bałwanków”. Wykonywanie zadań zgodnie z treścią:

Gdy w bałwankowej krainie nastał dzień, bałwanki postanowiły wybrać się na spacer. Dróżki w bałwankowej krainie są bardzo wąskie, dlatego bałwanki musiały iść jeden za drugim. Posłuchajcie jak się ustawiły i ułóżcie bałwanki w odpowiedniej kolejności

Zadawanie pytań dotyczących utworu np.: Jak wyglądał czwarty bałwanek?, Co mówił szósty bałwanek? Przeliczenie bałwanków.

„Którego bałwanka mam na myśli?” - zabawa dydaktyczna. Nauczycielka ustawia bałwanki wg kolejności i opisuje ich cechy charakterystyczne (najmniejszy, ma garnek na głowie, najchudszy itp.). Dzieci odpowiadają na pytania stosując liczebniki porządkowe (pierwszy, trzeci, szósty ...)

,,Kapelusze bałwanków” - zabawa orientacyjno-porządkowa. Dzieci podskakują, tupią w rytm muzyki. Na przerwę w muzyce dzieci zatrzymują się. Nauczycielka uderza w bębenek, dzieci liczą ilość uderzeń i ustawiają się przy bałwanku o odpowiedniej ilości kropek na kapeluszu, odpowiadającej ilości uderzeń w bębenek. (Sylwety bałwanów umieszczone są w różnej części sali.)

Zabawa „Dodaj jeden” – nauczyciel zakleja na dużej plastikowej kostce pole z jedną kropką. Nakleja tam kartonik z siedmioma kropkami. Zadaniem dzieci jest wykonywać o jedną czynność więcej niż liczba kropek, które wypadły na kostce. Np. Na kostce wypadło pięć oczek – dzieci wykonują sześć podskoków, siedem oczek, dzieci wykonują osiem przysiadów, itd. Rodzaj czynności, jaka wykonują dzieci podaje nauczyciel.

Zabawa „Tworzymy koła” – dzieci biegają po sali w rytmie wystukiwanym na tamburynie. Podczas przerwy w grze tworzą koła składające się z takiej liczby dzieci, jaka podał nauczyciel.

Zabawa z bałwanem” - kształtowanie orientacji przestrzennej (prawidłowe stosowanie pojęć: na, pod, na środku, pomiędzy, po prawej i lewej stronie, prawy, lewy górny róg kartki.) oraz rozumienie pojęć: najmniejszy, średni, największy. Na tablicy ...