Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN
DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH
DLA KLASY II
NA ROK SZKOLNY 2021/2022
1
DZIAŁ PRACY
WYCHOWAWCZEJ
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE I FORMY
REALIZACJI
1. Organizacja
zespołu klasowego.
2. Rozwijanie
społecznej
aktywności uczniów
(edukacja
środowiskowa).
Wdrażanie uczniów do właściwego, zdyscyplinowanego zachowania
się w szkole, w klasie podczas lekcjach i na przerwach. Reintegracja
zespołu klasowego poprzez wspólne zabawy, podejmowanie różnych
aktywności i udział w projektach.
Zapoznanie z prawami i obowiązkami ucznia w świetle statutu szkoły i
Konwencji Praw Dziecka
Wybór samorządu klasowego.
Ustalenie obowiązków dyżurnych i wybór dyżurnych. Włączenie ich do
pomocy na lekcjach.
OKRES
REALIZACJI
OSOBA
REALIZUJĄCA
ZADANIA
Cały rok
Nauczyciel
Cały rok
Nauczyciel
2
3. Troska o wygląd
estetyczny klasy
(edukacja
estetyczna).
Urządzanie sali lekcyjnej- tablice przedmiotowe, dekoracje, okazy
przyrodnicze. Dbałość o pomoce dydaktyczne i sprzęt. Porządkowanie
i odnoszenie pomocy, utrzymywanie czystości i porządku w sali;
Wrzesień
Nauczyciel
Cały rok
Uczniowie
4. Kształtowanie
właściwych postaw
społecznych.
Rozwijanie szacunku dla symboli tradycji narodowych i obrzędowości
przez udział w apelach, uroczystościach szkolnych, klasowych.
Przygotowanie uczniów do udziału w życiu społecznym:
wdrażanie do pracy w samorządzie klasowym,
udział uczniów w pracach na rzecz klasy, szkoły, środowiska.
Utrzymanie czystości na terenie szkoły i na boisku, podwórku
szkolnym, ład i porządek w tornistrze, na ławce i w klasie.
Uczenie wzajemnego szacunku i pomocy wśród uczniów,
uświadomienie konieczności szacunku wobec innych: nauczyciela,
rodziców, osób starszych.
Rozwijanie postaw patriotycznych godne zachowanie wobec symboli
narodowych (deklaracje w klasie, opowiadania o bohaterstwie ludzi
walczących o wolną Polskę).
Cały rok
Nauczyciel
Uczniowie
Nauczyciel
3
Cały rok
Nauczyciel,
rodzice
5. Troska o wyniki
w nauce i
pozytywne
zmiany w
osobowości
wychowanków.
Próby samooceny wyników w nauce, zachowaniu i pracy społecznej.
Ocena ucznia przez zespół klasowy.
Opieka nad uczniami mającymi trudności w nauce, stosowanie
obniżonego stopnia wymagań wobec tych dzieci, tworzenie zespołów
korekcyjno- kompensacyjnych, systematyczne kontakty z rodzicami
uczniów z trudnościami w nauce.
Opieka nad uczniami zdolnym i rozwijanie ich zainteresowań.
Konkursy- wewnątrzklasowe i wewnątrzszkolne, pozaszkolne.
Wdrażanie do uczestnictwa w
imprezach kulturalnych.
Prezentowanie w różnej formie treści czytanych przez uczniów
książek.
Przeprowadzenie klasowych konkursów czytelniczych i
ortograficznych.
Nawiązanie ścisłej współpracy z biblioteką szkolną.
Gromadzenie książek i czasopism dziecięcych
Udział w konkursach organizowanych przez Miejską Bibliotekę
Publiczną.
Korzystanie ze środków masowego przekazu: audycje telewizyjne,
seanse filmowe, sztuki i przedstawienia teatralne, wystawy muzealne.
4
6. Współżycie w
zespole: współżycie
towarzyskie i
kulturalne w klasie.
7. Udział w
obchodach świąt i
uroczystości
szkolnych i
klasowych.
Wdrażanie do osobistej kultury bycia, czystości i kultury słowa poprzez
gry, zabawy, konkursy ...