Dodaj publikację
Autor
Magdalena Galanek
Data publikacji
2022-08-23
Średnia ocena
0,00
Pobrań
11

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przesyłam szczegółowy scenariusz zajęć z języka angielskiego dotyczących biotechnologii w szkole ponadpodstawowej.
 Pobierz (doc, 45,0 KB)

Podgląd treści


SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

temat lekcji: CZYTANIE I ANALIZA TEKSTU DOTYCZĄCEGO
BIOTECHNOLOGII I JEJ ZASTOSOWANIA

klasa 2B

czas zajęć: 45 min

poziom: intermediate

formy pracy: praca w grupach, praca indywidualna, praca z całą klasą

metody nauczania: CLT

materiały dydaktyczne: printouts (wydruk tekstu)
tablica
identity cards (kartki z rolami)

cele zajęć:
ogólne: uczeń
▪ określa główną myśl tekstu II.2.a
▪ układa części tekstu w logiczną całość II.2.f
▪ wyszukuje szczegółowe informacje w podanym tekście popularnonaukowym II.2. d
▪ weryfikuje poprawność zdań na podstawie przeczytanego tekstu V.1

szczegółowe: uczeń
▪ współpracuje w ramach grupy dzieląc się informacjami III.1.c
▪ wybiera najlepsze rozwiązanie i przekonuje do niego członków zespołu
▪ proponuje wybór słów kluczowych w przeczytanym tekście I.1.l; I.1.m
▪ negocjuje z pozostałymi członkami grupy w celu wyboru najistotniejszych wyrazów z poznanego tekstu IV.1.c
▪ podaje znaczenie kluczowych słów z przeczytanego tekstu I.1.l; I.1.m

standardy egzaminacyjne:

I.1.l zdający zna proste struktury leksykalno-gramatyczne umożliwiające formułowanie wypowiedzi poprawnych pod względem fonetycznym, ortograficznym, morfosyntaktycznym i leksykalnym w zakresie tematu: nauka i technika

I.1.m zna proste struktury leksykalno-gramatyczne umożliwiające formułowanie wypowiedzi poprawnych pod względem fonetycznym, ortograficznym, morfosyntaktycznym i leksykalnym w zakresie tematu : świat przyrody

II.2.a zdający wykazuje się umiejętnością odbioru tekstu w zakresie rozumienia tekstu czytanego, bogatego pod względem treści i o wysokim stopniu zróżnicowania stuktur leksykalno-gramatycznych, w celu określenia głównej myśli tekstu
II.2 d zdający wykazuje się umiejętnością odbioru tekstu w zakresie rozumienia tekstu czytanego, bogatego pod względem treści i o wysokim stopniu zróżnicowania stuktur leksykalno-gramatycznych, w celu wyselekcjonowania informacji

II.2. f zdający wykazuje się umiejętnością odbioru tekstu w zakresie rozumienia tekstu czytanego, bogatego pod względem treści i o wysokim stopniu zróżnicowania stuktur leksykalno-gramatycznych, w celu rozpoznawania związków pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu

III.1.c zdający wykazuje się umiejętnością tworzenia krótkiej wypowiedzi ustnej, uwzględniającej przedstawianie i uzasadnianie własnych opinii

IV.1.c zdający wykazuje się umiejętnością reagowania językowego w zakresie mówienia, w tym: prowadzenia prostych negocjacji w sytuacjach życia codziennego

V.1 zdający wykazuje się umiejętnością przetwarzania tekstu w zakresie mówienia, w tym przekazywania tekstów przeczytanych w języku obcym

charakterystyka grupy językowej: grupa składa się z 21 osób z klasy 2B (13 dziewcząt, 8 chłopców) oraz 1 ucznia z klasy 2D
Jest to grupa realizująca kurs kontynuacyjny w zakresie 3 godzin zajęć tygodniowo. Grupa wyróżnia się dość silnym zróżnicowaniem poziomu sprawności językowej uczniów. Część klasy to uczniowie bardzo ...