Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
temat lekcji: CZYTANIE I ANALIZA TEKSTU DOTYCZĄCEGO
BIOTECHNOLOGII I JEJ ZASTOSOWANIA
klasa 2B
czas zajęć: 45 min
poziom: intermediate
formy pracy: praca w grupach, praca indywidualna, praca z całą klasą
metody nauczania: CLT
materiały dydaktyczne: printouts (wydruk tekstu)
tablica
identity cards (kartki z rolami)
cele zajęć:
ogólne: uczeń
▪ określa główną myśl tekstu II.2.a
▪ układa części tekstu w logiczną całość II.2.f
▪ wyszukuje szczegółowe informacje w podanym tekście popularnonaukowym II.2. d
▪ weryfikuje poprawność zdań na podstawie przeczytanego tekstu V.1
szczegółowe: uczeń
▪ współpracuje w ramach grupy dzieląc się informacjami III.1.c
▪ wybiera najlepsze rozwiązanie i przekonuje do niego członków zespołu
▪ proponuje wybór słów kluczowych w przeczytanym tekście I.1.l; I.1.m
▪ negocjuje z pozostałymi członkami grupy w celu wyboru najistotniejszych wyrazów z poznanego tekstu IV.1.c
▪ podaje znaczenie kluczowych słów z przeczytanego tekstu I.1.l; I.1.m
standardy egzaminacyjne:
I.1.l zdający zna proste struktury leksykalno-gramatyczne umożliwiające formułowanie wypowiedzi poprawnych pod względem fonetycznym, ortograficznym, morfosyntaktycznym i leksykalnym w zakresie tematu: nauka i technika
I.1.m zna proste struktury leksykalno-gramatyczne umożliwiające formułowanie wypowiedzi poprawnych pod względem fonetycznym, ortograficznym, morfosyntaktycznym i leksykalnym w zakresie tematu : świat przyrody
II.2.a zdający wykazuje się umiejętnością odbioru tekstu w zakresie rozumienia tekstu czytanego, bogatego pod względem treści i o wysokim stopniu zróżnicowania stuktur leksykalno-gramatycznych, w celu określenia głównej myśli tekstu
II.2 d zdający wykazuje się umiejętnością odbioru tekstu w zakresie rozumienia tekstu czytanego, bogatego pod względem treści i o wysokim stopniu zróżnicowania stuktur leksykalno-gramatycznych, w celu wyselekcjonowania informacji
II.2. f zdający wykazuje się umiejętnością odbioru tekstu w zakresie rozumienia tekstu czytanego, bogatego pod względem treści i o wysokim stopniu zróżnicowania stuktur leksykalno-gramatycznych, w celu rozpoznawania związków pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu
III.1.c zdający wykazuje się umiejętnością tworzenia krótkiej wypowiedzi ustnej, uwzględniającej przedstawianie i uzasadnianie własnych opinii
IV.1.c zdający wykazuje się umiejętnością reagowania językowego w zakresie mówienia, w tym: prowadzenia prostych negocjacji w sytuacjach życia codziennego
V.1 zdający wykazuje się umiejętnością przetwarzania tekstu w zakresie mówienia, w tym przekazywania tekstów przeczytanych w języku obcym
charakterystyka grupy językowej: grupa składa się z 21 osób z klasy 2B (13 dziewcząt, 8 chłopców) oraz 1 ucznia z klasy 2D
Jest to grupa realizująca kurs kontynuacyjny w zakresie 3 godzin zajęć tygodniowo. Grupa wyróżnia się dość silnym zróżnicowaniem poziomu sprawności językowej uczniów. Część klasy to uczniowie bardzo ...