Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Olsztyn, dn. 3.06.2022r.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O UZYSKANIE STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Sylwia Foks
Okres stażu:
1.09.2019 r. – 31.05.2022 r.
Szkoła, w której odbywany był staż:
Szkoła Podstawowa nr 10 im. Władysława Broniewskiego w Olsztynie
Stanowisko:
Psycholog
WSTĘP
Po zapoznaniu się z przepisami prawa oświatowego, dotyczącymi awansu zawodowego, postanowiłam ubiegać się o stopień nauczyciela dyplomowanego.
W związku z tym złożyłam wniosek o rozpoczęcie, z dniem 1 września 2019 roku, stażu trwającego 2 lata i 9 miesięcy. Napisałam Plan Rozwoju Zawodowego
i przedstawiłam go do zatwierdzenia Dyrektorowi szkoły. Opracowany przeze mnie plan sporządziłam po wnikliwej analizie własnych kompetencji i umiejętności zawodowych, mając na uwadze kierunek rozwoju placówki, w której pracowałam oraz potrzeby dzieci. Jednocześnie planując zadania, które umożliwią mi zdobycie awansu zawodowego, kierowałam się wytycznymi z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (z późniejszymi zmianami).
Jestem psychologiem z 13-letnim stażem pracy. Mam doświadczenie w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym, wczesnoszkolnym, z uczniami kl. IV – VIII oraz szkoły średniej. Przez 4 lata pracowałam w przedszkolu w Jonkowie, a swoje pierwsze doświadczenia w pracy psychologa zdobywałam Liceum nr IX z Oddziałami Integracyjnymi w Olsztynie, gdzie pracowałam siedem lat. W Szkole Podstawowej nr 10 w Olsztynie pracuję od 1 września 2017 roku.
Od początku mojej pracy zawodowej starałam się poszerzać wiedzę i umiejętności dotyczące wszystkich obszarów aktywności, wzbogacać swój warsztat pracy, brać czynny udział w wydarzeniach mających miejsce w szkole oraz organizowanych poza nią, w środowisku lokalnym. Sporządzony przeze mnie plan, uwzględniający specyfikę
i potrzeby szkół, wyznaczył mi cele i kierunki aktywności zawodowej w okresie stażu. Brałam pod uwagę potrzeby i oczekiwania uczniów, rodziców i nauczycieli oraz środowiska, w którym pracowałam. Plan uwzględniał również mój czynny udział w życiu szkoły oraz jej promowanie w środowisku lokalnym. Podejmowane przeze mnie doskonalenie zawodowe miało również służyć wzbogaceniu warsztatu i metod pracy oraz nabywaniu nowych kwalifikacji i umiejętności, celem realizowania koncepcji pracy szkoły mającej ukierunkować oddziaływania dydaktyczne, wychowawcze, zapewniające rozwój uczniów w sferze dydaktycznej, intelektualnej, społecznej, emocjonalnej
i duchowej.
Staż zawodowy na stopień nauczyciela dyplomowanego rozpoczęłam 1 września 2019 roku, realizując kolejne zadania w nim zawarte. W trakcie stażu zadania zawarte w Planie Rozwoju Zawodowego ulegały częściowym modyfikacjom, co wynikało z pojawiających się bieżących potrzeb. Nieustanne starania o rozwój własny
i wychowanków powodowały ewaluację pomysłów i rozwiązań, czego wynikiem były pojawiające się ...