Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ
O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
stanowisko: pedagog specjalny
Dyrektor szkoły:
Opiekun stażu:
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2022 r.
Przewidywana data zakończenia stażu: 31.05.2024 r.
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego z dnia 26 lipca 2018 r (Dz. U. z 2018 poz. 1574);
Ustawa Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r. (Dz. U. z 2018 r. poz. 967);
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 sierpnia 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. 2019 poz. 1650).
§ 7 ust. 2, pkt 1.
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej,
na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły
Zadanie
Forma realizacji
Termin
Uwagi
Nawiązanie współpracy
z opiekunem stażu
Zawarcie kontraktu i ustalenie zasad współpracy.
Analiza przygotowanego planu rozwoju.
Analiza opracowanego sprawozdania z planu rozwoju zawodowego.
Wrzesień 2022
Dwa pierwsze tygodnie września 2022
Maj 2024
Doskonalenie umiejętności zawodowych w zakresie pracy dydaktyczno-wychowawczej
i opiekuńczej.
Udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego: szkoleniach, warsztatach, kursach – zgodnie z własnymi zainteresowaniami i potrzebami szkoły, w szczególności dotyczących pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Uczestniczenie w szkoleniowych zebraniach Rady Pedagogicznej.
Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli oraz ich omówienie
z nauczycielem prowadzącym zajęcia.
Korzystanie z portali, stron internetowych poświęconych pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Korzystanie z czasopism, poradników metodycznych, literatury fachowej.
Gromadzenie własnej bazy materiałów i pomocy dydaktycznych.
Prowadzenie i tworzenie dokumentacji szkolnej (dziennik zajęć, IPET, WOPFU, program rewalidacji, zajęć rozwijających itp.)
Okres stażu
Aktywne uczestnictwo
w pracach związanych
z realizacją zadań szkoły.
Aktywny udział w zebraniach Rady Pedagogicznej.
Współtworzenie i aktualizacja dokumentacji szkolnej.
Okres stażu
Współpraca przy organizowaniu uroczystości szkolnych oraz konkursów.
Organizowanie lub współorganizowanie uroczystości szkolnych, imprez, akcji, konkursów zgodnie z harmonogramem szkolnym.
Okres stażu
Prowadzenie warsztatów, szkoleń, pogadanek.
Tworzenie scenariuszy warsztatów w ramach zajęć z wychowawcą. Przeprowadzenie zajęć dla uczniów na temat stylów uczenia się, cyberprzemocy oraz bezpieczeństwa w internecie, sposobów spędzania wolnego czasu. Przeprowadzanie pogadanek dla rodziców. Tworzenie gazetki „Kącik pedagoga”.
Okres stażu
§ 7 ust. 2, pkt 2.
Umiejętność rozpoznawania potrzeb rozwojowych uczniów
i uwzględniania ich w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej
Zadanie
Forma realizacji
Termin
Uwagi
Poznanie środowiska uczniów oraz ich potrzeb.
Gromadzenie informacji o uczniach na podstawie dokumentów, obserwacji, wywiadu z rodzicami, wychowawcami.
Obserwacja uczniów w różnych sytuacjach.
Indywidualne spotkania i rozmowy z uczniami.
Spotkania ...