Dodaj publikację
Autor
Ewa Romańczuk
Data publikacji
2022-09-30
Średnia ocena
0,00
Pobrań
347

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego - pedagoga specjalnego w szkole podstawowej ogólnodostępnej, zatwierdzony przez dyrektora.
 Pobierz (docx, 32,2 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO

UBIEGAJĄCEGO SIĘ

O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

stanowisko: pedagog specjalny

Dyrektor szkoły:

Opiekun stażu:

Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2022 r.

Przewidywana data zakończenia stażu: 31.05.2024 r.

Podstawa prawna:

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego z dnia 26 lipca 2018 r (Dz. U. z 2018 poz. 1574);

Ustawa Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r. (Dz. U. z 2018 r. poz. 967);

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 sierpnia 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. 2019 poz. 1650).

§ 7 ust. 2, pkt 1.

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej,

na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły

Zadanie

Forma realizacji

Termin

Uwagi

Nawiązanie współpracy

z opiekunem stażu

Zawarcie kontraktu i ustalenie zasad współpracy.

Analiza przygotowanego planu rozwoju.

Analiza opracowanego sprawozdania z planu rozwoju zawodowego.

Wrzesień 2022

Dwa pierwsze tygodnie września 2022

Maj 2024

Doskonalenie umiejętności zawodowych w zakresie pracy dydaktyczno-wychowawczej

i opiekuńczej.

Udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego: szkoleniach, warsztatach, kursach – zgodnie z własnymi zainteresowaniami i potrzebami szkoły, w szczególności dotyczących pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Uczestniczenie w szkoleniowych zebraniach Rady Pedagogicznej.

Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli oraz ich omówienie

z nauczycielem prowadzącym zajęcia.

Korzystanie z portali, stron internetowych poświęconych pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Korzystanie z czasopism, poradników metodycznych, literatury fachowej.

Gromadzenie własnej bazy materiałów i pomocy dydaktycznych.

Prowadzenie i tworzenie dokumentacji szkolnej (dziennik zajęć, IPET, WOPFU, program rewalidacji, zajęć rozwijających itp.)

Okres stażu

Aktywne uczestnictwo

w pracach związanych

z realizacją zadań szkoły.

Aktywny udział w zebraniach Rady Pedagogicznej.

Współtworzenie i aktualizacja dokumentacji szkolnej.

Okres stażu

Współpraca przy organizowaniu uroczystości szkolnych oraz konkursów.

Organizowanie lub współorganizowanie uroczystości szkolnych, imprez, akcji, konkursów zgodnie z harmonogramem szkolnym.

Okres stażu

Prowadzenie warsztatów, szkoleń, pogadanek.

Tworzenie scenariuszy warsztatów w ramach zajęć z wychowawcą. Przeprowadzenie zajęć dla uczniów na temat stylów uczenia się, cyberprzemocy oraz bezpieczeństwa w internecie, sposobów spędzania wolnego czasu. Przeprowadzanie pogadanek dla rodziców. Tworzenie gazetki „Kącik pedagoga”.

Okres stażu

§ 7 ust. 2, pkt 2.

Umiejętność rozpoznawania potrzeb rozwojowych uczniów

i uwzględniania ich w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej

Zadanie

Forma realizacji

Termin

Uwagi

Poznanie środowiska uczniów oraz ich potrzeb.

Gromadzenie informacji o uczniach na podstawie dokumentów, obserwacji, wywiadu z rodzicami, wychowawcami.

Obserwacja uczniów w różnych sytuacjach.

Indywidualne spotkania i rozmowy z uczniami.

Spotkania ...