Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Stanowisko: nauczyciel wychowanie fizyczne
Nazwa placówki: Szkoła Podstawowa
Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2019 r.
Data zakończenia stażu: 31.05.2022 r.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 26 stycznie 1982r. Karta Nauczyciela (Dz. U. 2018 poz.967 z pózn. zm.)) Rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. 2018 poz. 1574).
Cel podstawowy podejmowanego stażu: uzyskanie w wyniku postepowania kwalifikacyjnego, stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.
Inne cele: pogłębianie wiedzy i rozwijanie swoich umiejętności zawodowych, doskonalenie własnego warsztatu pracy, podniesienie jakości pracy szkoły.
Wstęp
Ukończyłem studia wyższe magisterskie na kierunku wychowanie fizyczne. Pracę w zawodzie nauczyciela rozpocząłem w 2011 r. W czerwcu 2017 r. uzyskałem stopień nauczyciela mianowanego. Posiadając wymagane w świetle prawa kwalifikacje, we wrześniu 2019 r. złożyłem wniosek o rozpoczęcie stażu na stopień nauczyciela dyplomowanego. Działanie to podyktowane było chęcią dalszego rozwoju i podniesieniem jakości pracy szkoły. Ostatnie trzy lata to dla mnie okres systematycznego wzbogacania warsztatu pracy, poszerzania wiedzy i umiejętności. Brałem pod uwagę potrzeby i oczekiwania uczniów, rodziców i nauczycieli. Podejmowane przeze mnie doskonalenie zawodowe służyło wzbogaceniu warsztatu i metod pracy, oraz nabywaniu nowych kwalifikacji i umiejętności. Wpływ na w/w zadania miała również moja stała współpraca z innymi pracownikami oraz aktywny udział w pracach różnych zespołów. W trakcie stażu zadania zawarte w planie rozwoju zawodowego ulegały częściowym modyfikacjom, co wynikało z sytuacji epidemicznej, która spowodowała zmianę formy nauczania, stosowanych narzędzi i metod pracy. Poniżej przedstawiam sprawozdanie z realizacji „Planu rozwoju zawodowego”.
§ 8 ust. 3 pkt. 1
Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się
Zadania do zrealizowania
Sposoby realizacji
Efekty
Stosowanie w codziennej pracy różnych, ciekawych i nowoczesnych form pracy.
W swojej pracy stosowałem następujące metody aktywizujące ucznia:
Metoda zabawowo – naśladowcza stwarza sytuację zadaniową polegającą na wywołaniu u dzieci potrzeby naśladowania określonego przedmiotu czy zjawiska, którego istotą jest określony ruch. Zadaniem dzieci jest naśladowanie owego przedmiotu czy zjawiska według własnego wyobrażenia i inwencji.
Metoda zabawowa – klasycznaDzieci stawiane są w sytuacji zadaniowej przez nauczyciela, który podaje fabułę zabawy lub przepisy gry i odpowiednie czynności organizacyjne. W tej sytuacji zachowanie się uczniów jest swobodne i samodzielne. Jedynymi ograniczeniami są fabuła i przepisy.
Metoda bezpośredniej celowości ruchuNauczyciel stwarza sytuację zadaniową, polecając uczniom wykonanie prostego zadania w odpowiednio dobranej pozycji wyjściowej ...