Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Metoda CLIL w edukacji wczesnoszkolnej.
Przygotowała: mgr Edyta Walentek
Przedmiot
Edukacja plastyczna/ Edukacja społeczna/ Edukacja przyrodnicza
Czas
45 min
Temat
Czas na ferie.
Snowman (bałwan)
Cele nauczania
- rozumienie poleceń,
- rozumienie słuchanej piosenki
- rozpoznawanie części ciała,
- rozpoznawanie pisemnych form nazw w języku angielskim:
showman, snow, winter, snowflake, cold, hat, eses, mounth, nose, arm, scarf, button
- budowanie krótkich zdań o swoim namalowanym bałwanku,
Kryteria sukcesu/ efekty kształcenia
Uczniowie będą potrafili:
- rozpoznawać i nazywać części ciała,
- rozpoznawać pisemne formy ww. nazw części ciała w języku angielskim,
- budować krótkie zdania
- stosować się do poleceń
Umiejętności poznawcze
Klasyfikacja, identyfikacja, kategoryzacja, stosowanie wiedzy w praktyce.
Funkcje językowe
Opisanie bałwana- jego części ciała, koloru, wielkości.
Kluczowe słownictwo i zwroty.
Słownictwo: showman, snow, winter, snowflake, cold, hat, eses, mounth, nose, arm, scarf, button
Zwroty/ struktury językowe:
- He has got….
- Hello everyone/ Let’s start !
- Good, fine, well done, great, very good
- Show your picture
- Let’s sing the song !
- What is this? (co to jest?) , What colour is it? (Jakiego to jest koloru?) Is it big? (czy jest duże?), Is it small? (czy jest małe?)
- Do you like your showman?
Metoda CLIL podczas zajęć.
- piosenki - https://youtu.be/tbbKjDjMDok
LearningApps: https://learningapps.org/view2935850
https://learningapps.org/view8751116
- karty z obrazkami
- plansza z rysunkiem bałwana
ćwiczenie polega na jak najszybszym wskazaniu poprawnego obrazka- mówionego w języku angielskim. Każdy uczeń ma swoją „łapkę” i nią wskazuje kartę z prawidłowym obrazkiem polecenia mówi nauczyciele, a później uczniowie.
Zajęcia przeprowadzone metodą CLIL w klasie 3b