Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Metoda CLIL w edukacji wczesnoszkolnej.
Przygotowała: mgr Edyta Walentek
Przedmiot
Edukacja społeczna / Edukacja plastyczna
Czas
45 min
Temat
Światowy Dzień Jabłka.
Cele nauczania
- rozumienie poleceń,
- rozumienie słuchanej piosenki
- rozpoznawanie nazw owoców, kolorów, wielkość
- rozpoznawanie pisemnych form nazw w języku angielskim:
apple, red, green, yellow, peach, pear,plum, small, big
- budowanie krótkich zdań o jabłku,
Kryteria sukcesu/ efekty kształcenia
Uczniowie będą potrafili:
- rozpoznawać i nazywać owoce, kolory, wielkości,
- rozpoznawać pisemne formy ww. wyrazów w języku angielskim,
- budować krótkie zdania
- stosować się do poleceń
Umiejętności poznawcze
Klasyfikacja, identyfikacja, kategoryzacja, stosowanie wiedzy w praktyce.
Funkcje językowe
Opisanie swojego jabłka ( kolor, wielkość).
Kluczowe słownictwo i zwroty.
Słownictwo:
apple, red, green, yellow, peach, pear,plum, small, big
Zwroty/ struktury językowe:
- Do you like….?
- I like…/ I don’t like…
- Hello everyone/ Let’s start !
- Good, fine, well done, great, very good
- Show your picture.
- Let’s sing the song !
- Let’s watch the presentation !
-How many…?
- What is this? (co to jest?) , What colour is it? (Jakiego to jest koloru?) Is it big? (czy jest duże?), Is it small? (czy jest małe?)
Metoda CLIL podczas zajęć.
- prezentacja „All about apple”
http://fliphtml5.com/xpska/ruef/basic
- piosenki - https://youtu.be/r5WLXZspD1M
https://youtu.be/f_CYqTpsgkI
- kartki obrazkowe z nazwami owoców (dopasowywanie podpisów do obrazka), kolorów w języku angielskim
small big
red green yellow
peach pear
plum