Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Metoda CLIL w edukacji wczesnoszkolnej.
Przygotowała: mgr Edyta Walentek
Przedmiot
Edukacja społeczna
Czas
45 min
Temat
Kraina Świętego Mikołaja.
Cele nauczania
- rozumienie poleceń,
- rozumienie słuchanej piosenki,
- rozpoznawanie nazw ubioru,
- rozpoznawanie pisemnych form nazw w języku angielskim:
gloves, hat, fur, coat, boot, belt, pants,mittens, Santa Claus
- budowanie krótkich zdań o Mikołaju
Kryteria sukcesu/ efekty kształcenia
Uczniowie będą potrafili:
- rozpoznawać i nazywać części garderoby,
- rozpoznawać pisemne formy ww. nazw w języku angielskim:
gloves, hat, fur, coat, boot, belt, pants,mittens, Santa Claus
- budować krótkie zdania
- stosować się do poleceń
Umiejętności poznawcze
Klasyfikacja, identyfikacja, kategoryzacja, stosowanie wiedzy w praktyce.
Funkcje językowe
Opisanie postaci św. Mikołaja.
Kluczowe słownictwo i zwroty.
Słownictwo:
gloves, hat, fur, coat, boot, belt, pants,mittens, Santa Claus
kolory: red, black, white, grey
Zwroty/ struktury językowe:
- He has got…
- Hello everyone/ Let’s start !
- Good, fine, well done, great, very good
- Show your picture
- Let’s sing the song !
- Let’s watch the film !
- What is this? (co to jest?) , What colour is it? (Jakiego to jest koloru?) What can you say about your Santa Claus?
- Do you like ….?
Metoda CLIL podczas zajęć.
- piosenki - https://youtu.be/LrDjvehPjqo
https://youtu.be/jP7Der1Sxso
- kartki z nazwami garderoby św.Mikołaja w języku angielskim
- plansza z Mikołajem
- uczniowie podpisują garderobę św.Mikołaja na swoich pracach
Zał. Plansza Mikołaja
Santa Claus
hat
fur
coat
boots
belt
pants
mittens
gloves
What does Santa Claus look like ?
He has got a red hat with white fur
and a red coat with white fur.
His boots are black. He has got a belt.
His pants are red. He has got red mittens.