Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Metoda CLIL w edukacji wczesnoszkolnej.
Przygotowała: mgr Edyta Walentek
Przedmiot
Edukacja przyrodnicza
Czas
45 min
Temat
W cztery strony Polski.
Cele nauczania
- rozumienie poleceń,
- słucha z uwagą piosenkę,
- rozpoznawanie kierunki geograficzne,
- rozpoznawanie pisemnych form nazw w języku angielskim:
mountains, river, sea, east, west, north, south,
- budowanie krótkich zdań : To jest morze, rzeka…
Kryteria sukcesu/ efekty kształcenia
Uczniowie będą potrafili:
- rozpoznawać i nazywać kierunki geograficzne
- rozpoznawać pisemne formy ww. nazw kierunków geograficznych, oraz wyrazów rzeka, morze, góry w języku angielskim,
- budować krótkie zdania,
- stosować się do poleceń,
Umiejętności poznawcze
Klasyfikacja, identyfikacja, kategoryzacja, stosowanie wiedzy w praktyce.
Funkcje językowe
Wskazywanie kierunków geograficznych w języku angielskim.
Kluczowe słownictwo i zwroty.
Słownictwo:
mountains, river, sea, east, west, north, south ,
Zwroty/ struktury językowe:
- Hello everyone/ Let’s start !
- Good, fine, well done, great, very good
- Show your picture.
- Let’s listen a song !
- What is this? (co to jest?), It’s a river/sea…, What colour is it? (Jakiego to jest koloru?)
Metoda CLIL podczas zajęć.
- piosenki - https://youtu.be/6Due3L2QeQM
- kartki z nazwami kierunków świata w języku angielskim
- kartki z napisem w języku angielskim : sea (morze), river (rzeka), mountains (góry)
Zajęcia przeprowadzone metodą CLIL w klasie 3b