Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Metoda CLIL w edukacji wczesnoszkolnej.
Przygotowała: mgr Edyta Walentek
Przedmiot
Edukacja plastyczna.
Czas
45 min
Temat
Malowanie farbami ilustracji do tekstu Czesława Janczarskiego „Najpiękniejszy pałac”.
Utrwalenie nazw kolorów w języku angielskim.
Cele nauczania
- rozumienie poleceń,
- rozumienie słuchanej piosenki
- rozumienie nazw kolorów w języku angielskim
- rozpoznawanie pisemnych form nazw kolorów: red, black, green, blue, yellow, red, pink, gray, white, purple, orange
Kryteria sukcesu/ efekty kształcenia
Uczniowie będą potrafili:
- rozpoznawać i nazywać kolory
- rozpoznawać pisemne formy ww. kolorów w języku angielskim,
- rozumie polecenia
Umiejętności poznawcze
Klasyfikacja, identyfikacja, kategoryzacja, stosowanie wiedzy w praktyce.
Funkcje językowe
Rozumienie ze słuchu nazw kolorów w języku angielskim.
Kluczowe słownictwo i zwroty.
Słownictwo:
Nazwy kolorów w języku angielskim: red, black, green, blue, yellow, red, pink, gray, white, purple, Orange
Zwroty/ struktury językowe:
- Hello everyone/ Let’s start !
- Good, fine, well done, great, very good
- Show the color …blue
- Let’s sing the song !
- Tell me, what do you see?
Metoda CLIL podczas zajęć.
- piosenka –zabawa ruchowa: https://youtu.be/jYAWf8Y91hA
- https://youtu.be/SLZcWGQQsmg
- ćwiczenie polega na jak najszybszym wskazaniu poprawnego koloru w języku angielski. Każdy uczeń ma swoją „łapkę” i nią wskazuje kartę z prawidłowym kolorem, polecenia mówi nauczyciele, a później uczniowie.