Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Metoda CLIL w edukacji wczesnoszkolnej.
Przygotowała: mgr Edyta Walentek
Przedmiot
Edukacja przyrodnicza
Czas
45 min
Temat
Utrwalenie pojęcia – czasownik.
Czasownik – verb.
Cele nauczania
- rozumienie poleceń,
- rozpoznawanie części mowy: czasownik
- rozpoznawanie pisemnych form nazw w języku angielskim:
run, swim, sit, read, write, walk, play, dance, jump, wave
- budowanie krótkich zdań – I like play with my sister.
- uczniowie słuchają i rozumieją tekst piosenki
Kryteria sukcesu/ efekty kształcenia
Uczniowie będą potrafili:
- rozpoznawać pisemne formy ww. czasowników w języku angielskim,
- budować krótkie zdania
- stosować się do poleceń
- rozumie tekst piosenki i wykonuje polecenia
Umiejętności poznawcze
Klasyfikacja, identyfikacja, kategoryzacja, stosowanie wiedzy w praktyce.
Funkcje językowe
Rozpoznawanie części mowy – czasownik.
Kluczowe słownictwo i zwroty.
Słownictwo:
run, swim, sit, read, write, walk, play, dance, jump, wave
liczebniki od 1do 10 ( one – ten)
Zwroty/ struktury językowe:
- Hello everyone/ Let’s start !
- Good, fine, well done, great, very good
- Show me, what you did?
- Let’s sing the song !
- Here you are.
- Clean your tables.
- Today we are going to talk about….acctivity/ verb
Metoda CLIL podczas zajęć.
- piosenki - https://youtu.be/l4WNrvVjiTw
- karty obrazkowe i podpisy (flash cards)
- gry na platformie LearningApps https://learningapps.org/view11890130
https://learningapps.org/view11890312
https://learningapps.org/view9735673
Ćwiczenie
/TPR- metoda reagowania całym ciałem/
Uczeń losuje kartę obrazkową z czynnością. Zadaniem uczniów jest odgadnąć jaką czynność uczeń pokazuje. Gdy odgadną, uczeń daje polecenie klasie np. „jump two times”
Zajęcia przeprowadzone metodą CLIL w klasie 3b