Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Metoda CLIL w edukacji wczesnoszkolnej.
Przygotowała: mgr Edyta Walentek
Przedmiot
Edukacja przyrodnicza
Czas
45 min
Temat
Obserwacja pogody.
What’s the weather like today?
Cele nauczania
- rozumienie poleceń,
- rozpoznawanie pisemnych form nazw w języku angielskim:
hot, warm, cold, windy, foggy, cloudy, stormy, sunny, rainy, weather
- budowanie krótkich zdań – opisują ustnie warunki pogodowe
It’s rainy and cold. It’s…..
- uczniowie słuchają i rozumieją informacje dotyczące prognozy pogody (krótkie zdania)
Kryteria sukcesu/ efekty kształcenia
Uczniowie będą potrafili:
- rozpoznawać pisemne formy ww. elementów pogody w języku angielskim,
- budować krótkie zdania na temat pogody,
- stosować się do poleceń
Umiejętności poznawcze
Klasyfikacja, identyfikacja, kategoryzacja, stosowanie wiedzy w praktyce.
Funkcje językowe
Opisanie pogody krótkimi zdaniami.
Kluczowe słownictwo i zwroty.
Słownictwo:
hot, warm, cold, windy, foggy, cloudy, stormy, sunny, rainy
weather
Zwroty/ struktury językowe:
-What’s the weather like today?
- It’s warm and sunny.
- Hello everyone/ Let’s start !
- Good, fine, well done, great, very good
- Show me, what you did?
- Let’s sing the song !
- Here you are.
- Clean your tables.
- You are going to work with your partner.
- You have to help each other.
Metoda CLIL podczas zajęć.
- piosenki - https://youtu.be/rD6FRDd9Hew
https://youtu.be/LFrKYjrIDs8
- kartki (flash cards) – elementy pogody (Zał.2)
- karty obrazkowe i nazwy pogody- zadaniem uczniów jest dopasować nazwę pogody do obrazka (zał.2)
-karta pracy – uczniowie za pomocą flamastra łączą nazwę pogody z obrazkiem. (Zał.1)
Zał. 1.
Students receive a worksheet- with a matching activity. They match the weather symbol to the correct word.