Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
koma, 2022-12-02, ocena:
Uwaga, dużo błędów. Współpraca z poradnią i rodzicami to nie jest poszerzenie zakresu działań szkoły, tylko obowiązek. Tak samo wpisy do dzienników ;) Umieszczenie tego planu na stronie internetowej typu 45minut.pl nie jest publikacją w rozumieniu rozporządzenia w sprawie awansu. Wszyscy, ktrzy rozpoczną dyplomowanie, nie potrzebuj już planu rozwoju, bo zmieniła się procedura awansu.
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanegoImię i nazwisko nauczyciela: Monika WasilewskaZajmowane stanowisko: nauczyciel języka angielskiegoStaż pracy pedagogicznej: 8 latData rozpoczęcia stażu: 01.09.2019 r.Przewidywana data zakończenia stażu: 31.05.2022 r.Posiadane kwalifikacje: studia wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym – filologia angielskaSzczegółowy plan rozwoju zawodowego opracowany na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018r.
w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
Zadania oraz formy realizacji zadań. Sposób dokumentacji
1. Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego, uwzględnieniem stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego
Analizowanie przepisów z prawa oświatowego odnoszących się do awansu zawodowego:- Ustawa Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r.- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. - Ustawa o systemie oświaty
2. Czynności i działania podjęte w trakcie trwania stażu na nauczyciela dyplomowanego
Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu Opracowanie planu rozwoju zawodowego
Wniosek o rozpoczęcie stażu Plan rozwoju zawodowego
Złożenie sprawozdań cząstkowych po kolejnych etapach stażu Złożenie ostatecznego sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego
3. Doskonalenie warsztatu i metod pracy nauczyciela w celu podniesienia własnych kwalifikacji oraz jakości pracy szkoły
4. Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego związanych z podnoszeniem umiejętności wychowawczych oraz nauczania języka obcego
5. Samodzielne studiowanie literatury fachowej z zakresu metodyki
i dydaktyki nauczania języka obcego.
6. Opracowania
Opracowywanie programów jak również planów pracy. Udział w pracach zespołu nauczycieli języków obcych nad planami pracy-corocznie.
Opracowywanie indywidualnego programu nauczania dla ucznia
uzdolnionego lub słabego.
Opracowywanie planów pracy zajęć pozalekcyjnych w ramach zajęć dodatkowych
7. Gromadzenie i uaktualnianie materiałów do nauki języka angielskiego, zajęć z wychowawcą oraz zasobu pomocy dydaktycznych. Systematyczne modyfikowanie planów wynikowych, rozkładów materiału, wymagań edukacyjnych, przedmiotowego systemu oceniania (z gronem nauczycieli przedmiotu).
8. Przygotowywanie scenariuszy zajęć, gromadzenie pomocy dydaktycznych. Zatwierdzone przez pion kierowniczy plany wynikowe, zgromadzone pomoce dydaktyczne(§ 8 ust. 3 pkt 1)„umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się”
1. Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej zarówno z języka angielskiego jak i zajęć z wychowawcą. Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych (korzystanie z programów edukacyjnych, narzędzi TIK i podręczników interaktywnych, przygotowywanie nowych narzędzi przydatnych do nauki języka angielskiego, opracowywanie prezentacji multimedialnych )
Wykorzystanie platform edukacyjnych (np.: Instaling).
Wykorzystanie materiałów edukacyjnych publikowanych na stronach
internetowych
Wykorzystanie serwisów edukacyjnych do samokształcenia i
materiałów dotyczących nauki języka angielskiego
Współpraca z administratorem strony internetowej swojej szkoły poprzez publikację osiągnięć uczniów i wydarzeń typu wycieczka
Kontakt ...