Dodaj publikację
Autor
Grażyna Berda
Data publikacji
2022-11-30
Średnia ocena
0,00
Pobrań
27

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Innowacja z języka angielskiego realizowana na zajęciach rozwijających w klasie ósmej
 Pobierz (docx, 38,8 KB)

Podgląd treści

Grażyna Berda

First aid kit in English exam

Innowacja pedagogiczna w nauczaniu języka angielskiego na poziomie szkoły podstawowej

Skąd pomysł na innowację

Inspiracją do stworzenia tej innowacji stały się informacje zawarte w projekcie Erasmus na lata 2020-2022 w ramach programu KA1 Mobilność kadry edukacji szkolnej. Dzięki wprowadzeniu do mojej innowacji materiałów opartych na wiadomościach zdobytych podczas kursów zagranicznych dla nauczycieli języka angielskiego i plastyki możliwa jest kontynuacja działań związanych z projektem.

Pomysł pojawił się również dzięki temu, że jako autorka posiadam kwalifikacje do nauczania języka angielskiego i plastyki i w trakcie swojej pracy kilkakrotnie wykorzystywałam już nazewnictwo w języku angielskim podczas lekcji plastyki, co spotkało się z pozytywną reakcją rodziców i uczniów. Szczególne zainteresowanie wykazali rodzice i dzieci klasy ósmej, w której postanowiłam wprowadzić innowację.

Realizowałam też innowację kilka lat temu w swojej szkole w klasie czwartej, dzięki czemu uczniowie byli bardziej zmobilizowani do nauki języka angielskiego aż do ukończenia szkoły podstawowej. Szczególnie mobilizowała ich możliwość wykorzystania słownictwa z języka angielskiego w praktyce.

Czas trwania innowacji

Przeprowadzenie innowacji jest planowane na pierwszy semestr roku szkolnego 2022/2023. Rozpocznie się we wrześniu 2022r., zakończenie nastąpi pod koniec października.

Program opracowany w innowacji będzie też realizowany w kolejnych latach w klasach ósmych, w których rodzice będą tym zainteresowani.

Opis innowacji

Innowacja będzie prowadzona podczas zajęć pozalekcyjnych w klasie VIIIb.

Innowacja jest związana z wykorzystywaniem podczas zajęć pozalekcyjnych materiałów dotyczących sztuki w celu motywowania do nauki, rozwijania umiejętności redagowania wypowiedzi pisemnych. Zakres form wypowiedzi jest skorelowany z tematami z języka angielskiego realizowanymi w klasie ósmej. Podczas zajęć pozalekcyjnych uczniowie będą mieli również możliwość powtórzyć i utrwalić poznane podczas lekcji angielskiego słownictwo i struktury gramatyczne, będą je również wzbogacać oraz wykorzystywać w trakcie wykonywania prac pisemnych. Jest to ciekawy sposób na stosowanie pamięci wzrokowej do nauki języka obcego. Nauczyciel podczas zajęć będzie też wydawał polecenia w języku angielskim upewniając się, że są one zrozumiałe dla wszystkich uczniów.

Cele innowacji

Przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty.

Wzmocnienie motywacji do nauki języka angielskiego.

Zachęcenie do kontaktów z rówieśnikami z innych krajów.

Zainteresowanie dzieci nauką języka angielskiego w czasie wolnym od zajęć lekcyjnych.

Poszerzenie zdobytej wiedzy o zagadnienia kulturowe.

Stworzenie uczniom warunków do praktycznego wykorzystania języka, a szczególnie słownictwa i struktur gramatycznych z zakresu klas IV-VIII.

Ćwiczenie właściwej wymowy.

Stworzenie możliwości redagowania wypowiedzi pisemnych na podstawie dzieł sztuki.

Poprawienie komunikacji językowej.

Wykorzystywanie dostępnych źródeł informacji do nauki języka.

Kształtowanie umiejętności wyszukiwania w tekście i zapisywania właściwych informacji.

Oczekiwane efekty ...