Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Grażyna Berda
First aid kit in English exam
Innowacja pedagogiczna w nauczaniu języka angielskiego na poziomie szkoły podstawowej
Skąd pomysł na innowację
Inspiracją do stworzenia tej innowacji stały się informacje zawarte w projekcie Erasmus na lata 2020-2022 w ramach programu KA1 Mobilność kadry edukacji szkolnej. Dzięki wprowadzeniu do mojej innowacji materiałów opartych na wiadomościach zdobytych podczas kursów zagranicznych dla nauczycieli języka angielskiego i plastyki możliwa jest kontynuacja działań związanych z projektem.
Pomysł pojawił się również dzięki temu, że jako autorka posiadam kwalifikacje do nauczania języka angielskiego i plastyki i w trakcie swojej pracy kilkakrotnie wykorzystywałam już nazewnictwo w języku angielskim podczas lekcji plastyki, co spotkało się z pozytywną reakcją rodziców i uczniów. Szczególne zainteresowanie wykazali rodzice i dzieci klasy ósmej, w której postanowiłam wprowadzić innowację.
Realizowałam też innowację kilka lat temu w swojej szkole w klasie czwartej, dzięki czemu uczniowie byli bardziej zmobilizowani do nauki języka angielskiego aż do ukończenia szkoły podstawowej. Szczególnie mobilizowała ich możliwość wykorzystania słownictwa z języka angielskiego w praktyce.
Czas trwania innowacji
Przeprowadzenie innowacji jest planowane na pierwszy semestr roku szkolnego 2022/2023. Rozpocznie się we wrześniu 2022r., zakończenie nastąpi pod koniec października.
Program opracowany w innowacji będzie też realizowany w kolejnych latach w klasach ósmych, w których rodzice będą tym zainteresowani.
Opis innowacji
Innowacja będzie prowadzona podczas zajęć pozalekcyjnych w klasie VIIIb.
Innowacja jest związana z wykorzystywaniem podczas zajęć pozalekcyjnych materiałów dotyczących sztuki w celu motywowania do nauki, rozwijania umiejętności redagowania wypowiedzi pisemnych. Zakres form wypowiedzi jest skorelowany z tematami z języka angielskiego realizowanymi w klasie ósmej. Podczas zajęć pozalekcyjnych uczniowie będą mieli również możliwość powtórzyć i utrwalić poznane podczas lekcji angielskiego słownictwo i struktury gramatyczne, będą je również wzbogacać oraz wykorzystywać w trakcie wykonywania prac pisemnych. Jest to ciekawy sposób na stosowanie pamięci wzrokowej do nauki języka obcego. Nauczyciel podczas zajęć będzie też wydawał polecenia w języku angielskim upewniając się, że są one zrozumiałe dla wszystkich uczniów.
Cele innowacji
Przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty.
Wzmocnienie motywacji do nauki języka angielskiego.
Zachęcenie do kontaktów z rówieśnikami z innych krajów.
Zainteresowanie dzieci nauką języka angielskiego w czasie wolnym od zajęć lekcyjnych.
Poszerzenie zdobytej wiedzy o zagadnienia kulturowe.
Stworzenie uczniom warunków do praktycznego wykorzystania języka, a szczególnie słownictwa i struktur gramatycznych z zakresu klas IV-VIII.
Ćwiczenie właściwej wymowy.
Stworzenie możliwości redagowania wypowiedzi pisemnych na podstawie dzieł sztuki.
Poprawienie komunikacji językowej.
Wykorzystywanie dostępnych źródeł informacji do nauki języka.
Kształtowanie umiejętności wyszukiwania w tekście i zapisywania właściwych informacji.
Oczekiwane efekty ...