Dodaj publikację
Autor
Barbara Skibińska -Tołysz
Data publikacji
2022-12-31
Średnia ocena
0,00
Pobrań
70

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Szczegółowy plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego.
 Pobierz (docx, 47,5 KB)

Podgląd treści

Dane osobowe: mgr Barbara Skibińska-Tołysz

Nazwa placówki: Szkoła Podstawowa w Pruszczu, ul. Kościelna 4, 86-120 Pruszcz

Stanowisko: nauczyciel edukacji przedszkolnej

Posiadane kwalifikacje: 2010: ukończenie studiów licencjackich na Wydziale Pedagogicznym

Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy

(specjalność: psychopedagogika)

2012: ukończenie studiów magisterskich na Wydziale Pedagogicznym

Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy

(specjalność: edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna)

2017: ukończenie studiów podyplomowych w Centrum Kształcenia Podyplomowego

i Ustawicznego na Wydziale Nauk Społecznych i Filologicznych

Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy

(specjalność: Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i wczesna interwencja z wykorzystaniem wybranych metod neurofizjologicznych)

2017: ukończenie kursów Masaż Shantala oraz Terapia ręki w Centrum Kształcenia Podyplomowego i Ustawicznego w Kujawsko-Pomorskiej Szkole Wyższej

w Bydgoszczy

Staż

Opiekun stażu: x

Dyrektor placówki: x

Termin rozpoczęcia stażu: 1.09.2022 r.

Planowany termin zakończenia stażu: 31.05.2024 r.

Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r.

w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli

Cele rozwoju zawodowego:

Cel główny: Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.

Cele szczegółowe:

Poszerzanie wiedzy o poszczególnych obszarach pracy szkoły i uczestnictwo w pracy organów szkoły.

Rozszerzanie wiedzy z zakresu prawa oświatowego.

Uczestniczenie w zajęciach doskonalących warsztat pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez mentora lub innych nauczycieli i omawianie ich z prowadzącym.

Prowadzenie zajęć w obecności mentora i dyrektora. Omawianie zajęć, wyciąganie wniosków do dalszej pracy.

Podniesienie kwalifikacji, pogłębianie wiedzy i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego wewnątrzszkolnego, bądź pozaszkolnego, jak również samokształcenie.

Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

Plan działania

§ 7 ust. 2 pkt 1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły

Zadania do realizacji

Formy realizacji

Termin

1. Poznanie procedury osiągania awansu zawodowego

Analiza aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego nauczycieli:

Rozdział 3a ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela.

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie

uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.

Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu, planu rozwoju, sprawozdania i prezentacji dorobku.

Tworzenie na własny użytek zbioru tekstów aktów prawnych dotyczących awansu.

Uaktualnienie wiedzy na temat awansu (portale internetowe, czasopisma fachowe).

Dokumentowanie realizacji planu rozwoju.

IX 2022

cały okres stażu

2. Pogłębianie swojej wiedzy i umiejętności poprzez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego

Udział w szkoleniach w ramach WDN.

Udział w kursach, warsztatach i szkoleniach, organizowanych przez firmy zewnętrzne.

Samokształcenie (czytanie ...