Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
UBIEGAJĄCEJ SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Imię i nazwisko: Placówka oświatowa: Przedszkole Niepubliczne „Figielek”
adresDyrektor Przedszkola: Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy ( 01.09.2020 – 31.05.2023r.)
Zakres wymagań nauczyciela mianowanego do uzyskania awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego
Na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 roku (DZ.U. z 2018 r. poz. 967) w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli i obowiązującej Karcie Nauczyciela (Dz. U. 2014 r. poz. 191).
§ 8 ust. 1. Nauczyciel mianowany ubiegający się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego w okresie odbywania stażu powinien:
podejmować działania mające na celu doskonalenie warsztatu pracy, w tym umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej;
realizować zadania służące podniesieniu jakości pracy szkoły;
pogłębiać wiedzę i umiejętności służące własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego;
przeprowadzić co najmniej 3 godziny zajęć otwartych dla nauczycieli oraz dokonać ich ewaluacji, w obecności, w miarę możliwości, nauczyciela-doradcy metodycznego w zakresie tych zajęć lub nauczyciela-konsultanta lub przedstawiciela organu sprawującego nadzór pedagogiczny.
§ 8 ust. 2. Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego obejmują:
umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych, informatycznych sprzyjających procesowi uczenia się.
umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych. Przeprowadzenie zajęć w ramach Wewnątrzszkolnego Doskonalenia Zawodowego lub innych zajęć dla nauczycieli.
poszerzenie zakresu działań szkoły w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.
realizację co najmniej dwóch z następujących zadań:
a) opracowanie i wdrożenie programu, innowacji lub innych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, powiązanych ze specyfiką szkoły, w szczególności na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
b) wykonywanie zadań opiekuna stażu, opiekuna praktyk pedagogicznych, nauczyciela-doradcy metodycznego, przewodniczącego zespołu nauczycieli, koordynatora wolontariatu, koordynatora projektu, kuratora społecznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także nauczyciela-konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej,
c) uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem obcym na poziomie podstawowym, a w przypadku nauczycieli języków obcych – umiejętności posługiwania się drugim językiem obcym na poziomie podstawowym,
d) opracowanie autorskiej pracy z zakresu oświaty lub rozwoju dziecka opublikowanej w czasopiśmie branżowym lub w formie innej zwartej publikacji.
Obszar działań wynikającychz rozporządzenia MEN
Zadania, formy i sposoby ich realizacji
Termin realizacji
Sposób dokumentowania
§ 8 ust. 2 pkt. 1
Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi ...