Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz lekcji otwartej w klasie 8b gr. 2
Temat lekcji: Konstrukcja there is / there are, there was / there were, czas Past simple – utrwalenie wiadomości.
1. Cele lekcji
a) Wiadomości
Uczeń:
zna zastosowanie i strukturę konstrukcji: 'there is, there are, there was, there were' (jest, są, było, były) w twierdzeniach, pytaniach i przeczeniach,
zna słownictwo związane z wyposażeniem domu,
zna zasady tworzenia twierdzeń, pytań i przeczeń w czasie Past simple oraz zna okoliczniki czasu w nim występujące,
zna różnicę między czasownikami regularnymi i nieregularnymi.
b) Umiejętności
Uczeń:
uzupełnia luki w tekście,
opisuje pokój, w którym się uczy,
tworzy twierdzenia, pytania i przeczenia w czasie Past simple.
2. Metoda i forma pracy
Metoda: wykład, programowa – praca z książką i zeszytem ćwiczeń, gramatyczno-tłumaczeniowa
Forma: praca indywidualna, praca w parach
3. Środki dydaktyczne
Podręcznik, zeszyt ćwiczeń
4. Przebieg lekcji
a) Faza przygotowawcza
1. Czynności organizacyjne.
Nauczyciel podaje uczniom cel lekcji – przypomnienie zastosowania i struktury konstrukcji: 'there is, there are, there was, there were' oraz przypomnienie zasad tworzenia zdań w czasie Past simple. Uczniowie zapisują temat lekcji w zeszycie.
b) Faza realizacyjna
1. Uczniowie oglądają film gramatyczny prezentujący tworzenie zdań przy użyciu konstrukcji There is / there are oraz przypominają sobie zasady użycia tej konstrukcji w czasie Past simple. Nastepnie wykonują w zeszycie zadanie 1 i 2 z podręcznika na str. 26 polegające na uzupełnianiu luk wyrażeniami 'there is, there are, there was, there were'. Ochotnicy czytają uzupełnione ćwiczenia
Nauczyciel zadaje zadanie domowe – zad. 3 polegające na opisie pokoju, w którym najczęściej się uczą przy użyciu wcześniej wspomnianej konstrukcji oraz słów some i any.
Uczniowie otwierają zeszyt ćwiczeń na str. 24 i wybierają poprawne odpowiedzi. Wybrani uczniowie odczytują uzupełnione ćwiczenie.
Uczniowie przypominają sobie zasady użycia oraz budowę czasu Past simple poprzez oglądanie
filmu gramatycznego. Otwierają podręczniki na str. 27 i wykonują zadanie 4 – uzupełniają w zeszycie dialogi czasownikami regularnymi – oraz zadanie 5 – uzupełniają w zeszycie zdania czasownikami z nawiasów w czasie Past simple. Ochotnicy czytają uzupełnione ćwiczenia.
Nauczyciel prosi uczniów o otwarcie zeszytu ćwiczeń na str. 24 i wykonanie zad. 1. Uczniowie
uzupełniają tabelkę czasownikami regularnymi oraz nieregularnymi w czasie Past simple. Uczniowie wykonują również zadanie 3 polegające na uzupełnieniu rozmowy poprzez użycie wytłuszczonych czasowników z zadania 2 w czasie Past simple. Nauczyciel prosi uczniów o uzupełnienie zdań wyrazami z ramki w zadaniu 4. Następnie wybiera uczniów do przeczytania zadania.
c) Faza podsumowująca
Nauczyciel prosi jednego z uczniów o podsumowanie – odpowiedź na pytanie “Czego nauczyliście się ...