Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz lekcji otwartej w klasie 7a
Temat lekcji: Tworzenie wypowiedzi pisemnej – email.
1. Cele lekcji
a) Wiadomości
Uczeń:
zna schemat emaila: powitanie, wstęp i powód napisania listu, rozwinięcie i zakończenie,
posługuje się przydatnymi zwrotami,
b) Umiejętności
Uczeń:
odpowiada na pytania do tekstu,
dopasowuje zwroty i wyrażenia do wstępu i zakończenia emaila ,
tłumaczy zdania na język polski i angielski.
2. Metoda i forma pracy
Metoda: wykład, programowa – praca z książką i zeszytem ćwiczeń, gramatyczno-tłumaczeniowa
Forma: praca indywidualna, praca w parach
3. Środki dydaktyczne
Podręcznik, zeszyt ćwiczeń
4. Przebieg lekcji
a) Faza przygotowawcza
1. Czynności organizacyjne.
Nauczyciel podaje uczniom cel lekcji – poznanie schematu tworzenia wypowiedzi pisemnej
typu email.
b) Faza realizacyjna
2. Uczniowie otwierają podręcznik na str. 64. Nauczyciel przedstawia informacje dotyczące zasad
tworzenia e-maila oraz tłumaczy z uczniami przydatne zwroty znajdujące się na str. 130. Następnie
prosi uczniów o odpowiedzi na pytania do emaila znajdujące się w zadaniu nr 1 (w razie potrzeby
tłumaczy je na język polski). Nauczyciel prosi jednego z uczniów o przeczytanie emaila.
Ochotnicy odpowiadają na pytania, a następnie nauczyciel tłumaczy przeczytany email na język
polski.
3. Uczniowie wykonują zadanie nr 2. Czytają i tłumaczą na język polski podane zwroty i dopasowują je do wstępu i zakończenia emaila.
4. Uczniowie wykonują zadanie 3 polegające na uzupełnieniu emaila poprzez tłumaczenie
fragmentów zdań. Zapisują odpowiedzi w zeszycie.
5. Nauczyciel prosi uczniów o otwarcie zeszytu ćwiczeń na str. 62 i wykonanie zad. 1. Uczniowie
uzupełniają luki brakującymi zdaniami. Nauczyciel wybiera uczniów do przeczytania zadania.
6. Uczniowie wykonują zadanie 2 – tłumaczą zdania na język polski.
7. Uczniowie wykonują zadanie 3 polegające na przetłumaczeniu emaila na język angielski
korzystając z wyrażeń z zadania 2.
c) Faza podsumowująca
Nauczyciel prosi jednego z uczniów o podsumowanie – odpowiedź na pytanie “Czego nauczyliście się na dzisiejszej lekcji?”
5. Bibliografia
Podręcznik “Super Powers 7”
7. Czas trwania lekcji
45 minut