Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Kociszewska-Budaj
Data publikacji
2023-01-26
Średnia ocena
0,00
Pobrań
82

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Zapraszam do zapoznania się z innowacją pedagogiczną z wychowania fizycznego w ramach edukacji zdrowotnej. Innowacja dotyczy zajęć szkoleniowo-instruktażowych z zakresu tętna i dedykowana jest dla klas 4-8.
 Pobierz (pdf, 234,2 KB)

Podgląd treści

KARTA INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ Z EDUKACJI ZDROWOTNEJ

PROWADZONEJ W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 8 W ZGIERZU

Nazwa innowacji/temat: Projekt - „Szkolni Edukatorzy Zdrowia”

Imię i nazwisko autora lub zespołu autorskiego: Katarzyna Kociszewska-Budaj

Imię i nazwisko osoby/ osób wdrażających innowację: Katarzyna Kociszewska-Budaj

Czas trwania innowacji: I semestr (I półrocze) roku szkolnego 2022/2023

Rodzaj innowacji pedagogicznej: metodyczna

Osoby objęte działaniami: Uczniowie klas IV-VIII

Zajęcia edukacyjne objęte innowacją pedagogiczną: Zajęcia projektowe z zakresu edukacji
zdrowotnej.

Opis innowacji pedagogicznej:

 Uzasadnienie potrzeby innowacji

Prawidłowy rozwój, zdrowie fizyczne, psychiczne i społeczne dziecka stanowią o potencjale

zdrowotnym i ekonomicznym społeczeństwa. Ważne jest, aby treści o charakterze

prozdrowotnym przekazywać dzieciom od najmłodszych lat. Wzbogacenie wiedzy dziecka

o zdrowiu własnym i innych, tworzenie warunków do promowania zdrowego stylu życia, oraz

nabywanie umiejętności dbania o zdrowie to podstawa edukacji zdrowotnej dziecka w okresie

szkolnym. Poznanie możliwości własnego organizmu, czynników które mu szkodzą lub

pomagają w rozwoju, to również lepsze poznanie otaczającej dziecko rzeczywistości.

Edukacja zdrowotna jest procesem dydaktyczno - wychowawczym, w którym uczniowie uczą

się jak żyć, aby: zachować i doskonalić zdrowie własne i innych ludzi oraz tworzyć

środowisko sprzyjające zdrowiu, a w przypadku choroby lub niepełnosprawności aktywnie

uczestniczyć w jej leczeniu, radzić sobie i zmniejszać jej negatywne skutki. Edukacja

zdrowotna to nie tylko przekazywanie wiedzy o tym, co jest korzystne lub szkodliwe dla

zdrowia, lecz również rozwijanie umiejętności, a także nawyków, które pomogą skutecznie

wykorzystywać tę wiedzę. Tętno, czy też puls, to wskaźnik częstotliwości bicia serca w ciągu

minuty, które uderzając, cały czas pompuje krew w naszym organizmie. Warto znać

prawidłowy puls i regularnie mierzyć tętno, ponieważ zarówno zbyt wysokie, jak i zbyt niskie

wymaga pogłębionej diagnostyki. Badanie tętna jest jednym z najprostszych elementów

badania lekarskiego. Możesz je także przeprowadzić samodzielnie. Tętno rośnie podczas

wysiłku fizycznego czy w sytuacjach stresowych. Wartość tętna dostarcza nam wiele

informacji na temat działania naszego organizmu. Mówi nam w jakim stanie jest nasz

organizm, jak pracuje nasze serce i jakie jest nasze ogólne samopoczucie. Jak prawidłowo

wykonać pomiar tętna i jak reagować, kiedy serce bije zbyt wolno lub zbyt szybko? Na te i

inne pytania odpowiedzą Nasi Szkolni Edukatorzy Zdrowia.

 Cele innowacji pedagogicznej:

Celem bezpośrednim innowacji jest rozwijanie świadomości prozdrowotnej oraz podniesienie

jakości działań podejmowanych na rzecz zdrowia dzieci i młodzieży uczniów Naszej szkoły.

Cel ten zostanie osiągnięty poprzez:

poznawanie

-
i rozwiązywanie problemów zdrowotnych,

śledzenie

siebie,

przebiegu

swojego

rozwoju,

identyfikowanie

- zrozumienie, czym jest zdrowie, od czego zależy, dlaczego i jak należy o nie dbać,

- uzupełnienie i ...