Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘCIA
dla dzieci 5,6 - letnich grupa „Misie”
rok szkolny 2022/2023
prowadząca: Katarzyna Lupa
TEMAT: „Leśny teatr – teatr zabawy”
CEL GŁÓWNY:
włączanie dzieci innych narodowości do zajęć oraz integracja grupy
CELE SZCZEGÓŁOWE:
w obszarze fizycznym dziecko:
doskonali zwinność, refleks i spostrzegawczość
doskonali motorykę małą w czasie wykonywania zadań
utrwala pojęcie „ręka prawa/ ręka lewa”
bierze aktywny udział w zabawach ruchowych
w obszarze emocjonalnym dziecko:
dzieli się swoimi wrażeniami i spostrzeżeniami po obejrzanej bajce
dostrzega, na miarę swoich możliwości, problem związany z adaptacją i komunikacją dzieci innej narodowości w grupie przedszkolnej
skupia się przez dłuższy czas na wykonywanym zadaniu
wyraża radość i zadowolenie z uczestnictwa w zabawach
czeka na swoją kolej (6l. samodzielnie, 5 l. z pomocą)
w obszarze społecznym dziecko:
współpracuje w dużej i małej grupie oraz w parze
odczuwa potrzebę aktywnego współuczestniczenia w zabawach
próbuje, na miarę swoich możliwości, angażować dzieci innej narodowości do zabaw
w obszarze poznawczym dziecko:
uważnie słucha nauczyciela i odpowiada na pytania dotyczące obejrzanej bajki ( 6 l. pełne zdania, 5-latki z pomocą)
swoimi słowami wyjaśnia słowo „piktogram”
rozwija twórczą wyobraźnię przy odgrywaniu scenek darmowych
rozumie określenie „najdłuższy/ najkrótszy” oraz „najniższy/ najwyższy” (5-latki z pomocą)
zgodnie z własnymi możliwościami wykonuje powierzone mu zadania
METODY PRACY:
słowna, poszerzająca zakres wiadomości dzieci
elementy dramy
elementy pedagogiki zabawy - Klanza
elementy metody Marii Montessori
zadań stawianych do wykonania
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
nagranie piosenki – powitanki, magnetofon, narzuty, koce w jesiennych kolorach, papierowe listki o różnej fakturze i kolorach – „bilety” na przedstawienie oraz element w jednej z zabaw w późniejszej części zajęć, koszyk, zasłony/ kotary do zawieszenia na sznurku, napis „LEŚNY TEATR”, rekwizyty do bajki terapeutycznej „Jeżyk Janek i nowy kolega” autorstwa Joanny Kochańskiej, treść bajki (skrócona na potrzeby zajęć), piktogramy, nagranie piosenki „Nie chcę Cię znać”, tekst wierszyka „ Idzie jeżyk leśną dróżką”, klamerki, sznurki,
Faza wprowadzająca
Piosenka – powitanka w kole „Powitania nadszedł czas”. Piktogram ręki.
*dzieci siadają wokół narzut / kocy w jesiennych kolorach.
Wprowadzenie do tematyki zajęć - zaproszenie dzieci do „Leśnego teatru” , odszukanie przez dzieci biletów wstępu – „kolorowych listków” ukrytych w sali – N. demonstruje piktogram listka, po odszukaniu biletów wstępu dzieci zajmują miejsca na zaaranżowanej widowni. N. wita „widownię”, dziękuje za przybycie do LEŚNEGO TEATRU i zaprasza wszystkie dzieci na przedstawienie. N. demonstruje piktogram ucha i oka.
Faza właściwa
Wspólne oglądanie krótkiego przedstawienia przygotowanego przez N. w oparciu o bajkę terapeutyczną J. Kochańskiej „Jeżyk Janek i nowy kolega”.
*po obejrzeniu przedstawienia rozmowa na temat jego treści m.in.
- Kim jest ...