Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Temat zajęć: Nasze relacje w klasie
Prowadząca: mgr Paulina Loranc
Cele ogólne:
-integracja grupy
-tworzy wypowiedzi w formie ustnej
-kształtowanie umiejętności konstruktywnego słuchania i mówienia
Cele operacyjne:
Uczeń:
-odróżnia dobro od zła
-wie, jak należy się zachować w stosunku do rówieśników
Metody:
· obserwacja
· burza mózgów
Forma pracy: indywidualna, grupowa
Środki dydaktyczne:
· kartki, kredki, mazaki, długopisy
Przebieg zajęć:
Nauczyciel wita dzieci i wprowadza do dzisiejszego tematu zajęć.
Dobro i zło- próba wyjaśnienia pojęć przez uczniów.
(Dobro i zło to podstawowe pojęcia etyczne. Dobrem określa się wszystko to, co przynosi korzyść człowiekowi, nie powoduje niczyjej krzywdy, służy szczęściu. Zło to przeciwieństwo dobra – jego skutkiem jest ludzka krzywda, nieszczęście.) żródło: ale klasa.pl
Zabawa „ Imię z przymiotnikiem” -prowadzący przedstawia się, podając swoje imię i przymiotnik określający tę osobę np. wesoły Wojtek, radosna Renata, cierpliwy Czarek, punktualny Piotr, ambitna Asia itp. Ważne jest w tym ćwiczeniu, aby uczniowie powiedzieli swoją pozytywną cechę, by w ten sposób wzmocnić w nich już na początku poczucie własnej wartości. Jest to ważne dla uczniów słabszych, nie odnoszących sukcesów. Jeśli ktoś ma z tym kłopot, wówczas klasa może pomóc.
Ćwiczenie „ Jaki jestem”- uczniowie piszą swoje imię pionowo i ma za zadanie do każdej litery dopasować pozytywny przymiotnik, który jest zgodny z osobowością lub coś co lubi lub nie, ważne aby dotyczyło tej osoby. Prowadzący może też wykonać to zadanie i pokazać uczniom. A – ambitna O - odpowiedzialny N – nie spóźniam się L – lubię się uczyć K – koleżeńska E – energii mam dużo A – agresji nie lubię K- kochający rodzinę.
Zabawa kończąca zajęcia: dokończ zdanie:
− Dzisiejsza lekcja…
− Co mi się podobało/nie podobało w lekcji ….
− Dowiedziałem się…