Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć głównych w przedszkolu – Biedronki
I.
Nazwa zajęć
Zajęcia dydaktyczne
Poziom nauczania
Przedszkole
Data
16.02.2023 r.
Liczba godzin
9.00 – 11.00
Grupa
4,5 latki
Prowadzący
Aneta Półtorak
Nazwa placówki
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 2 w Mogilnie
Temat zajęć
Nasza Wisła – słuchanie wiersza T. Plebańskiego, rozmowa na temat treści.
Każde miasto ma swój herb – zabawa dydaktyczna.
Rzeka Wisła – zabawa plastyczna usprawniająca motorykę małą.
II. Treści nauczania – wymagania szczegółowe z podstawy programowej:
słucha uważanie wiersza III.8
udziela odpowiedzi na pytania dotyczące treści wiersza IV.2
wie, jak wygląda herb i co on symbolizuje IV.10
doskonali spostrzegawczość IV.9
bierze aktywny udział w zabawach i czerpie z nich radość I.5
kształtuje prawidłową postawę ciała I.8
III. Cele główne zajęć:
Zapoznanie z najważniejszą rzeką Polski – Wisłą oraz miastami, przez które przepływa.
Uwrażliwienie na piękno naszego kraju.
IV. Cele operacyjne:
słucha czytanego wiersza
odpowiada na pytania zadawane przez nauczyciela
wie, że Wisła to największa rzeka Polski
bierze udział w proponowanych zabawach
czeka na swoją kolej
reaguje na sygnał nauczyciela
odzwierciedla ruchem słyszaną muzykę
potrafi powiedzieć, z czym kojarzą się miasta Toruń, Kraków, Warszawa, Gdańsk
potrafi pokazać rzekę Wisłę na mapie Polski
wykonuje pracę plastyczną
V. Metody, techniki i formy pracy:
Słowne: objaśnienia, oparte na kulturze żywego słowa.
Czynne: zadań stawianych dziecku.
Oglądowe: pokaz, obserwacje.
Aktywizujące: zabawy z wykorzystaniem gumy sensorycznej, stacje zadaniowe, metoda aktywnego słuchania muzyki.
Formy pracy: indywidualna, grupowa, zbiorowa.
VI. Środki dydaktyczne:
Wiersz „Nasza Wisła”, utwór „Płynie Wisła, płynie”, mapa Polski, herby Warszawy, Gdańska, Torunia, Krakowa; puzzle, pierniki, tunel animacyjny, klocki piankowe, skrzynia z pytaniami, folia malarska, niebieska, żółta farba, brokat.
VII. Przebieg zajęć:
Powitanie dzieci.
Zapoznanie dzieci z tematyką dnia, celem zajęć.
Słuchanie wiersza „Nasza Wisła”.
Każde miasto ma swój herb – zabawa dydaktyczna.
Karty pracy – umieszczenie herbów w odpowiednich miejscach.
Płyniemy rzeką Wisłą – zabawa muzyczno-ruchowa.
Podsumowanie – pytania dotyczące zajęć.
Podziękowanie za wspólną zabawę.
Opracowała: Aneta Półtorak
Który kształt przypomina rzeka Wisła?
Czy pierniki związane są z miastem Toruń?
Czy w Warszawie jest pomnik Syrenki?
Jak nazwa się najważniejsza rzeka w Polsce?
Kto zionął ogniem w Krakowie?
Pokaż na mapie rzekę Wisłę?
Spod Baraniej Góry źródełko wytrysło.
Stało się strumykiem
no a potem Wisłą.
Barania Góra
Pozdrawia Cię Wawel, a smok ogniem zionie.
Lubi wozić dzieci
na swoim ogonie.
Kraków
Warszawska Syrenka pięknem swym zachwyca.
Jej rodzinne miasto to nasza stolica.
Warszawa
Pachnie złotym miodem, pachnie piernikami, a to znak niechybny, że Toruń przed nami ...