Dodaj publikację
Autor
Anna Mania
Data publikacji
2023-03-19
Średnia ocena
0,00
Pobrań
12

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Cele główne : - kształtowanie umiejętności dzieci w posługiwaniu się myśleniem, - tworzenia dzieciom warunków do poznawania przyczyn skażenia środowiska przyrodniczego oraz sposobów zapobiegania jego degradacji, - kształtowanie proekologicznych nawyków w codziennym życiu, - wyrobienie właściwego stosunku do ochrony środowiska, - kształtowanie umiejętności podejmowania konkretnych działań: segregowanie odpadów (makulatury, opakowań szklanych i plastikowych) - rozwijanie sprawności manualnej.
 Pobierz (docx, 74,0 KB)

Podgląd treści

Temat: Dbam o swój kraj i segreguję śmieci.

Data: 29.04.2021r.

Prowadząca: Anna Mania

Cele główne :

- kształtowanie umiejętności dzieci w posługiwaniu się myśleniem,

- tworzenia dzieciom warunków do poznawania przyczyn skażenia środowiska przyrodniczego oraz sposobów zapobiegania jego degradacji,

- kształtowanie proekologicznych nawyków w codziennym życiu,

- wyrobienie właściwego stosunku do ochrony środowiska,

- kształtowanie umiejętności podejmowania konkretnych działań: segregowanie odpadów (makulatury, opakowań szklanych i plastikowych)

- rozwijanie sprawności manualnej.

Cele operacyjne:- porównuje przedmioty i dostrzega wyraźne cechy zewnętrzne,

- potrafi dokonać analizy sytuacji,

- potrafi dokonać syntezy sytuacji,

- próbuje łączyć przyczynę ze skutkiem ( 4-latki),

- właściwie zareaguje na niszczenie i zanieczyszczanie środowiska przez rówieśników i dorosłych,

- zna źródła i rodzaje odpadów,

- zna kolory pojemników na odpady,

- rozumie znaczenie pojęć: śmieci, odpady, segregacja, surowce wtórne,

- potrafi wykonać pracę plastyczną z wykorzystaniem materiałów wtórnych,

- segreguje odpady.

Metody:– czynna– oglądowa– słowna

Formy pracy :– z całą grupą

- indywidualna

Środki edukacyjne:tekst wiersz „Sznurek Jurka”, ilustracje dotyczące recyklingu i segregacji śmieci, torby papierowe i foliowe, płyta CD z piosenką „ Dbajmy o przyrodę ", worki do segregacji śmieci, różne odpady plastikowe, szklane, papierowe, baterie, lekarstwa, kolorowe papierki, gazety, papierowe rolki, klej, farby ( zielona, różowa i biała)

Przebieg:

1. Powitanie - piosenką powitalną na melodię „ Dzień dobry, witam was…”

„Dzień dobry, witam Was! Zaczynamy już czas. Jestem ja , jesteś ty, raz, dwa, trzy!”.

2. „Ziemia”- nauczycielka opowiada dzieciom o naszej planecie.

„Ziemia była zawsze naszym domem, kiedyś ludzie bardzo ją kochali, troszczyli się o nią i opiekowali. Nazywali ją Matką i nadali jej piękne imię Gaja. Później ludzie zapomnieli o tym, zaczęli ją niszczyć, siłą wydzierać jej bogactwa i tajemnice. Dlatego Ziemia dziś bardzo choruje i potrzebuje naszej pomocy”.

Następnie nauczycielka prosi dzieci, aby wymieniły przyczyny skażenia i niszczenia środowiska pokazując plansze na te temat.

.

3. Inscenizacja wiersza „ Sznurek Jurka” (na podłodze rozłożony jest czarny worek - boisko).

Dzieci siedzą w kręgu, a nauczycielka inscenizuje wiersz „Sznurek Jurka” L. Szołdry, rzucając na worek poszczególne rzeczy, o których jest mowa w wierszu. Tworzy się na podłodze wysypisko.

Tuż za szkołą, bardzo blisko,kiedyś tam wyrzucił Jurekpoplątany stary sznurekA nazajutrz obok sznurkaod banana spadła skórkawyrzucona przez Karola.Tam też wkrótce Jaś i Olawyrzucili bez wahaniaswoje torby po śniadaniachstos papierków po cukierkachwysypała tam WalerkaNa papierki spadła ścierka,jakaś pusta bombonierka,I od lodów sto patykówpustych kubków moc z plastiku.Ot tak, od sznurka Jurka,wnet urosła śmieci górka,A z tej górki wielka góra,której szczyt utonął w chmurachNie ma miejsca na boiskolecz śmietnisko mamy blisko.

(Nauczycielka dorzuca jeszcze ...