Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
TEMAT LEKCJI: „Let’s eat out” – zamawianie jedzenia w restauracji
Cele lekcji:
wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnej w nauczaniu języka angielskiego
utrwalenie słownictwa z zakresu żywienia (m.in. artykuły spożywcze, posiłki, lokale gastronomiczne)
doskonalenie umiejętności rozumienia tekstu czytanego
ćwiczenie umiejętności wyrażania własnej opinii, preferencji, życzeń
ćwiczenie umiejętności składania zamówienia w restauracji
wykorzystanie technik samodzielnej pracy nad językiem
Środki dydaktyczne:
komputery z dostępem do Internetu
kody QR z linkami do stron internetowych restauracji serwujących posiłku kuchni oraz do strony internetowej zawierającej wyrażenia przydatne w restauracjipolskiej, włoskiej, chińskiej oraz fast-food
wybrany przez nauczyciela słownik internetowy (np. www.getionary.pl)
strona internetowa: http://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/reading-skills-practice/food-and-restaurants
Formy pracy: indywidualna, grupowa
Przebieg lekcji:
Część I – Wstęp
Nauczyciel zapisuje na tablicy temat lekcji i podaje jej cele. Nauczyciel zadaje uczniom pytania wprowadzające w tematykę lekcji (Are you hungry? What would you like to eat? What are your favourite dishes? What does it mean “to eat out”? Have you got your favourite restaurant? Do you recommend any dishes served in your favourite restaurant?). Nauczyciel przypomina słownictwo związane z żywieniem oraz powiązane z nim zastosowanie rzeczowników policzalnych i niepoliczalnych.
Za pomocą tablicy multimedialnej nauczyciel prezentuje zdjęcia przedstawiające produkty z kategorii: starters, main meals, desserts. Uczniowie podają ich nazwy.
Część II – Główna
Ćwiczenie 1:
Nauczyciel rozdaje uczniom (grupy 3 osobowe), przygotowane przy pomocy generatora kodów QR, kody QR zawierające linki do menu restauracji. Uczniowie losowo wybierają kod QR na podstawie, którego wiedzą w jakiej znajdują się restauracji (kuchnia polska, włoska, chińska oraz typu fast-food). Uczniowie są poproszeni o zapoznanie się z menu wylosowanej restauracji.W trakcie czytania uczniowie sprawdzają znaczenie nowych wyrażeń w słowniku internetowym, którego adres nauczyciel zapisuje na tablicy. Nauczyciel prosi o zapisanie poznanych zwrotów do zeszytu.
Po wykonaniu zadania, nauczyciel podaje kolejne zadanie.
Ćwiczenie 2:
Zadaniem uczniów jest wybranie, kto z grupy będzie kelnerem, a kto klientem, a następnie ułożenie dialogu w restauracji – zamawianie posiłków. Uczniowie słabsi, mogą skorzystać z dodatkowego kodu QR, w którym znajdują zwroty przydatne do zamawiania jedzenia w restauracji.
Część III – Podsumowanie
Nauczyciel prosi gotowe grupy uczniów o przedstawienie swojego zdania na forum klasy. Pozostali uczniowie mają za zadanie wyłapać ze słuchania informacje dotyczące zamawianych dań.
Wszystkie grupy prezentują swoje dialogi.
Nauczyciel zachęca uczniów do korzystania z zasobów Internetu do nauki języka angielskiego, proponuje uczniom wykonanie w domu dodatkowego zadania, aby utrwalić poznane słownictwo.
Praca domowa:
Napisz e-mail do kolegi/koleżanki (50-100 słów), w którym opiszesz nowo otwartą restaurację. Napisz ...