Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz lekcji języka polskiego
dla klasy IV szkoły podstawowej
Opracowanie: Barbara Richert
Temat: Kreatywne kropkowanie na języku polskim.
Cele lekcji:
Uczeń:
– pobudza twórcze myślenie,
– podaje skojarzenia do słowa kreatywność,
– wyszukuje w słowniku języka polskiego hasło kreatywny,
– ogląda film pt. Kropka i odpowiada na pytania,
– formułuje wskazówki,
– w twórczy sposób ozdabia kropkę,
–
łączy frazeologizmy z właściwym wyjaśnieniem,
– wskazuje funkcje kropki w interpunkcji polskiej,
– podsumowuje lekcję.
Formy i metody pracy:
indywidualna, zbiorowa, grupowa;
–
– poszukująca, zajęć praktycznych.
Środki i materiały dydaktyczne:
film i książka pt. Kropka https://www.youtube.com/watch?v=rETI9cQxNgQ&t=20s,
–
– słownik języka polskiego,
– aplikacja Quiver i odbitki kropek,
–
tablica interaktywna i zadanie w Learning.Apps.org.
Przebieg zajęć:
I Część wprowadzająca:
1. Czynności organizacyjne – sprawdzenie obecności, zapisanie tematu lekcji.
2. Podanie celów zajęć.
3. Tworzenie mapy skojarzeń do słowa kreatywność; korzystanie ze słownika języka
polskiego.
II Ogniwo właściwe:
1. Oglądanie filmu pt. Kropka. Omówienie go, poszukiwanie elementów łączących film
z omawianą wcześniej kreatywnością.
2. Formułowanie wskazówek dla osób niewierzących w siebie.
3. Tworzenie galerii podobnej do tej z filmu o Vashti - ozdabianie kropek w grupach i
prezentowanie ich w aplikacji Quiver.
4. Łączenie frazeologizmów ze słowem kropka z wyjaśnieniem z wykorzystaniem
tablicy interaktywnej i Learning.Apps.org:
https://learningapps.org/display?v=pvm6st10a22
5. Wskazywanie funkcji kropki w interpunkcji polskiej.
III Część podsumowująca:
1. Podsumowanie zajęć z punktu widzenia ucznia.
2. Ocena pracy na lekcji.