Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne k lI.
11.10.21r
Temat: Czytamy i piszemy, usprawnianie myślenia logicznego
Cele ogólne:
kształtowanie umiejętności czytania i pisania wyrazów składających się z różnej liczby sylab o zróżnicowanej strukturze literowej
Cele szczegółowe:
usprawnianie percepcji słuchowej,
ćwiczenie integracji wzrokowo-ruchowej,
ćwiczenie pamięci i koncentracji,
ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowo- słuchowej,
kojarzenie obrazów wzrokowych,
ćwiczenie spostrzegawczości,
Metody pracy:
instruktaż, rozmowa, zadania do wykonania, ćwiczenia.
Formy pracy: indywidualna i grupowa
Środki dydaktyczne:
Materiały do ćwiczeń koncentracji i pamięci –„ Zapamiętaj jak najwięcej”
Obrazki, litery – ćwiczenie spostrzegawczości
Gra planszowa „ Spacer po Głoskowie”- analiza i synteza głoskowa
Karty pracy „ Skuteczne czytanie poprzez pisanie” ćwiczenia w czytaniu i pisaniu.
Przebieg
1. Zabawa „Zapamiętaj jak najwięcej”- ćwiczenie koncentracji i pamięci na materiale obrazkowym później na literach. Nauczyciel przedstawia dziecku obrazek , dziecko przygląda się próbuje zapamiętać jak najwięcej szczegółów. Następnie nauczyciel zadaje pytania dotyczące przedstawionego obrazka, dziecko odpowiada .
2. Następnie ustawiamy w rzędzie kilka literek dziecko przygląda się nazywa poszczególne litery następnie odwraca się , nauczyciel w tym czasie zabiera literkę zadaniem, dziecka jest wskazać której literki zabrakło.
3. Analiza i synteza głoskowa Na stole ułożone różne obrazki. Prowadzący wypowiada nazwę jednego z obrazków dzieląc go na sylaby i klaszcze przy każdej sylabie . Zadaniem dziecka jest wskazać obrazek. Potem dziecko powtarza za prowadzącym zadanie - wypowiada nazwę sylabami i wystukuje sylaby.
4.„Podpisz obrazki”- układanie podpisów do obrazków ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej kojarzenie obrazów wzrokowych ćwiczenie spostrzegawczości
5. Karty pracy do ćwiczenia czytania i pisania. Dziecko czyta sylabami zdanie a następnie zapisuje je poniżej. W dalszym etapie zapisuje z pamięci. . Pisanie z pamięci wyrazów bez podziału na sylaby. wzbogacenie czynnego słownika
6. Usprawnianie analizy i syntezy głoskowej - „Spacer po Głoskowie”- Gra planszowa polegająca nazywaniu głosek w wylosowanym wyrazie i przesuwaniu pionkami po polach umieszczonych planszy.