Dodaj publikację
Autor
Marzena Żydek
Data publikacji
2023-04-03
Średnia ocena
5,00
Pobrań
41

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Innowacja pedagogiczna z języka angielskiego.
 Pobierz (docx, 30,2 KB)

Podgląd treści

Innowacja pedagogiczna z języka angielskiego

Let’s play!

Tytuł innowacji:

LET’S PLAY

Podstawa prawna:

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i  Sportu z dnia 9 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków prowadzenia działalności innowacyjnej i  eksperymentalnej przez publiczne szkoły  i  placówki (Dz. U. Nr 56 z 2002 r. poz. 506, zm. Dz. U. Nr 176 z 2011 r. poz. 1051)

Rodzaj innowacji:

metodyczna

Czas realizacji:

pierwszy kwietnia 2023– czerwiec 2023r.

Miejsce realizacji:

Szkoła Podstawowa

Zakres innowacji:

Klasa IV b

I. Wstęp

Procesem trudnym, skomplikowanym i drażliwym jest próba wzbudzenia w naszych podopiecznych motywacji wewnętrznej. Jednym ze sposobów motywowania uczniów do nauki języka angielskiego może być wskazywanie użyteczności zdobytej umiejętności. Niestety w wielu wypadkach jest to metoda nieskuteczna.

Każdy człowiek chętniej powtarza czynność, która jest przyjemna, użyteczna, a do tego efektywna. Jako że jednym z zadań nauczycieli jest zachęcanie do nauki, a w przypadku nauczycieli języka angielskiego, promowanie tegoż języka, należałoby uczynić proces nauczani a- uczenia się przyjemnym i efektywnym

Proponowana innowacja jest efektem ewaluacji wewnętrznej szkoły oraz udziałem autora

w projekcie edukacyjnym w ramach programu Erasmus +. Inspiracją do powstania niniejszej innowacji jest dążenie do podniesienia poziomu motywacji uczniów do nauki języka angielskiego oraz zwiększeniu pewności siebie, zwłaszcza w sytuacjach komunikacyjnych

w obcym języku.Aby osiągnąć ten cel, niezbędne jest uatrakcyjnienie sposobu nauczania

i uczenia się języka angielskiego w szkole. Program innowacji zakłada, że nauka języka angielskiego nie będzie kojarzyć się uczniom z obowiązkiem i nudą, a wręcz przeciwnie –

z aktywnością i możliwością wykorzystania swoich talentów.

Aby uczniowie mogli rozwijać zdolności językowe zgodnie z typem inteligencji, który u nich dominuje, na lekcjach języka angielskiego wykorzystywane będą różnorodne metody i formy pracy oparte na łączeniu współzawodnictwa ze współpracą. Rozwijanie podstawowych elementów znajomości języka obcego: czytania ze zrozumieniem, mówienia, pisania oraz słuchania będzie oparte o pracę w grupach. Aktywizacji uczniów posłużą różnorodne gry i zabawy językowe (quizy, krzyżówki, kalambury, spódniczki itp.). Zawsze będą też mogli skorzystać z pomocy rówieśnika dzięki Help me desk( uczeń, który sobie nie radzi z danym zadaniem siada do specjalnie oznaczonej ławki i czeka na ucznia, który potrafi mu pomóc w danej sytuacji)

Współcześnie, dorośli biorą udział w tzw. ‘’wyścigu szczurów’’. Coraz częściej dzieci są stawiane w sytuacjach współzawodnictwa. Niestety coraz większą trudność sprawia im współpraca, tolerancja, empatia. Łączenie tych dwóch form współistnienia w grupie może natomiast przynieść korzyści w postaci podniesienia poziomu motywacji. Motywacja zaś będzie skutkowała lepszymi efektami nauczania i uczenia się. A to z kolei pozytywnie wpłynie ...