Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Innowacja pedagogiczna z języka angielskiego
Let’s play!
Tytuł innowacji:
LET’S PLAY
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 9 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków prowadzenia działalności innowacyjnej i eksperymentalnej przez publiczne szkoły i placówki (Dz. U. Nr 56 z 2002 r. poz. 506, zm. Dz. U. Nr 176 z 2011 r. poz. 1051)
Rodzaj innowacji:
metodyczna
Czas realizacji:
pierwszy kwietnia 2023– czerwiec 2023r.
Miejsce realizacji:
Szkoła Podstawowa
Zakres innowacji:
Klasa IV b
I. Wstęp
Procesem trudnym, skomplikowanym i drażliwym jest próba wzbudzenia w naszych podopiecznych motywacji wewnętrznej. Jednym ze sposobów motywowania uczniów do nauki języka angielskiego może być wskazywanie użyteczności zdobytej umiejętności. Niestety w wielu wypadkach jest to metoda nieskuteczna.
Każdy człowiek chętniej powtarza czynność, która jest przyjemna, użyteczna, a do tego efektywna. Jako że jednym z zadań nauczycieli jest zachęcanie do nauki, a w przypadku nauczycieli języka angielskiego, promowanie tegoż języka, należałoby uczynić proces nauczani a- uczenia się przyjemnym i efektywnym
Proponowana innowacja jest efektem ewaluacji wewnętrznej szkoły oraz udziałem autora
w projekcie edukacyjnym w ramach programu Erasmus +. Inspiracją do powstania niniejszej innowacji jest dążenie do podniesienia poziomu motywacji uczniów do nauki języka angielskiego oraz zwiększeniu pewności siebie, zwłaszcza w sytuacjach komunikacyjnych
w obcym języku.Aby osiągnąć ten cel, niezbędne jest uatrakcyjnienie sposobu nauczania
i uczenia się języka angielskiego w szkole. Program innowacji zakłada, że nauka języka angielskiego nie będzie kojarzyć się uczniom z obowiązkiem i nudą, a wręcz przeciwnie –
z aktywnością i możliwością wykorzystania swoich talentów.
Aby uczniowie mogli rozwijać zdolności językowe zgodnie z typem inteligencji, który u nich dominuje, na lekcjach języka angielskiego wykorzystywane będą różnorodne metody i formy pracy oparte na łączeniu współzawodnictwa ze współpracą. Rozwijanie podstawowych elementów znajomości języka obcego: czytania ze zrozumieniem, mówienia, pisania oraz słuchania będzie oparte o pracę w grupach. Aktywizacji uczniów posłużą różnorodne gry i zabawy językowe (quizy, krzyżówki, kalambury, spódniczki itp.). Zawsze będą też mogli skorzystać z pomocy rówieśnika dzięki Help me desk( uczeń, który sobie nie radzi z danym zadaniem siada do specjalnie oznaczonej ławki i czeka na ucznia, który potrafi mu pomóc w danej sytuacji)
Współcześnie, dorośli biorą udział w tzw. ‘’wyścigu szczurów’’. Coraz częściej dzieci są stawiane w sytuacjach współzawodnictwa. Niestety coraz większą trudność sprawia im współpraca, tolerancja, empatia. Łączenie tych dwóch form współistnienia w grupie może natomiast przynieść korzyści w postaci podniesienia poziomu motywacji. Motywacja zaś będzie skutkowała lepszymi efektami nauczania i uczenia się. A to z kolei pozytywnie wpłynie ...