Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Innowacja pedagogiczna „Aktywne Przerwy”Szkoła Podstawowa nr 41 im. Gwarków Rudzkich w Rudzie Śląskiej
1. Tytuł innowacji: „Aktywne Przerwy”2. Autorzy innowacji: mgr Andrzej Żydek, mgr Tomasz Rogala3. Rodzaj innowacji: Progrmowa4. Miejsce realizacji: Szkoła Podstawowa nr 41 im. Gwarków Rudzkich w Rudzie Śląskiej5. Okres realizacji: rok szkolny 2022/20236. Adresatami innowacji są uczniowie klas IV – VIII
7. Opis innowacji:
Innowacja polega na zaangażowaniu uczniów w aktywne spędzanie czasu wolnego. Uczniowie mają możliwość uczestnictwa w zajęciach sportowych oraz muzycznych. Aktywne przerwy dają możliwość uczniom na swobodną i indywidualną ekspresję podczas gry na instrumentach oraz na przećwiczenie materiału z lekcji muzyki lub zajęć szkolnych zespołów muzycznych pod okiem doświadczonego nauczyciela. Zajęcia sportowe pozwalają uczniom rozwijać ich zainteresowania oraz umożliwiają zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych podczas rywalizacji w sporcie szkolnym. Dzięki aktywnym przerwom, uczniowie podnoszą swoją sprawność fizyczną oraz rozwijają swoje pasje związane z muzyką i sportem.
.
8. Cele do osiągnięcia:
Cel główny innowacji: Rozwijanie zainteresowań uczniów związanych z muzyką i sportem
Cele szczegółowe innowacji:
poprawa relacji rówieśniczych,
kształtowanie pozytywnych wartości,
poprawę relacji rówieśniczych
pozytywnych wzmocnień w postaci pochwał, miłych doświadczeń w relacjach,
wzmocnienia samooceny, poczucia akceptacji i przynależności,
wdrażania do samodzielnego kreatywnego spędzania czasu wolnego,
dzielenia się z innymi własnymi doświadczeniami i umiejętnościami,
rozwijania umiejętności sportowych i muzycznych
9. Przewidywane osiągnięcia
Uczniowie:
Zdobywają wiedzę i umiejętności w przyjemnej dla siebie formie
Wzmacniają swoją samoocenę oraz pogłębiają pozytywną relację w grupie
Uczą się zwracać uwagę na pozytywne zachowania i je doceniać.
Uczą się współpracy
Zwiększają umiejętności gry na różnych instrumentach
Zwiększają umiejętności gry w sporcie szkolnym
10. Harmonogram:
Zajęcia innowacyjne odbywać się będą dwa/trzy razy w tygodniu, podczas długich przerw.
11. Potrzebne zasoby:
instrumenty muzycznę takie jak: ukulele, gitary, pianino, bębny,
sprzęt sportowy taki jak: piłki, rakiety, kosze, bramki, lotki,
sala gimnastyczna
pracownia muzyczna
Współpraca z gronem pedagogicznym
12. Ewaluacja
W czasie trwania realizacji projektu badane będą osiągnięcia dzieci poprzez:
rozmowy z dziećmi podczas zajęć;
monitorowanie poziomu zaangażowania uczniów w czasie zajęć,
prezentacja zdobytych umiejętności: zawody, występy, pokazy podczas uroczystości szkolnych.