Dodaj publikację
Autor
Monika Sucharska
Data publikacji
2023-04-12
Średnia ocena
0,00
Pobrań
13

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program zajęć wyrównawczych z języka angielskiego został przygotowany dla uczniów klasy IV i VI szkoły podstawowej, jest on zgodny z programem nauczania języka angielskiego w w/w klasach i uwzględnia realizację podstawowych treści programowych.
 Pobierz (docx, 22,1 KB)

Podgląd treści

Plan zajęć wyrównawczych z języka angielskiego dla klasy IV -VI

Nauczyciel prowadzący: Monika Sucharska

Program zajęć wyrównawczych z języka angielskiego został przygotowany dla uczniów klasy IV i VI szkoły podstawowej, jest on zgodny z programem nauczania języka angielskiego w w/w klasach i uwzględnia realizację podstawowych treści programowych. Prowadzenie dodatkowych zajęć wyrównawczych ma na celu uzyskanie lepszych wyników w nauce, utrwalenie wcześniej zdobytych wiadomości w zakresie języka oraz niwelowanie deficytów wiedzy wynikających z nieznajomości struktur gramatyczno-leksykalnych i słownictwa poprzez zastosowanie różnorodnych metod nauczania języków obcych. Program zakłada realizację 1 godziny tygodniowo przez cały rok szkolny.

 CELE ZAJĘĆ WYRÓWNAWCZYCH:

Cele ogólne:

·        Wyrównanie braków w wiadomościach i umiejętnościach uczniów

·        Wzbogacenie słownictwa

·        Zwiększenie motywacji do nauki języka angielskiego

·        Zwiększenie pewności siebie u ucznia posługującego się językiem angielskim

Cele szczegółowe:

·        Rozwijanie umiejętności czytania i pisania w języku angielskim

·        Rozwijanie sprawności mówienia i słuchania

·        Rozpoznawanie w zdaniach odpowiednich struktur gramatycznych

·        Kształtowanie umiejętności samodzielnego tworzenia wypowiedzi pisemnych i ustnych

·        Doskonalenie czytania ze zrozumieniem

·        Skuteczne używanie języka w codziennych sytuacjach

·        Wyrabianie umiejętności pracy z pomocami dydaktycznymi ( słowniki, filmy)

·        Kształcenie umiejętności pracy w parach i grupach

Metody pracy:

·        Metoda audiolingwalna (wspólne recytowanie, śpiewanie, powtarzanie)

·        TPR

·        Metoda komunikacyjna

·        Historyjki

·        Prace projektowe (plakat, album)

·        Gry językowe i piosenki

Formy pracy:

·        Praca indywidualna

·        Praca  grupowa

·        Praca w parach

Przewidywane efekty:

·        Wzbogacenie słownictwa

·        Rozpoznawanie czasów gramatycznych

·        Poprawne czytanie krótkich tekstów

·        Znajomość kultury krajów anglojęzycznych

·        Sprawne posługiwanie się słownikami językowymi

·        Poznanie różnorodnych technik uczenia się

TEMATYKA ZAJĘĆ:

 Słownictwo:

·        Pomieszczenia w domu

·        Nazwy członków rodziny

·        Liczby 1-100

·        Nazwy zwierząt

·        Ubrania

·        Nazwy czynności

·        Nazwy miejsc w szkole i w mieście

·        Nazwy instrumentów muzycznych

·        Nazwy związane z komputerem

·        Nazwy geograficzne

·        Zawody

·        Państwa i narodowości

·        Halloween/Boże Narodzenie/ Wielkanoc

 Gramatyka:

·        Czasownik „to be” w czasie teraźniejszym

·        Czasownik „have got”

·        Czasownik „can”

·        Przedimki a/an,  the

·        There is /There are

·        Czas Present Simple

·        Wyrażenie „I’d like to…”

·        Czas Present Continuous

·        Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne

·        Stopniowanie przymiotników

·        Czasownik „to be”  w czasie przeszłym

·        Czas Past Simple

Semestr I

 

Lp

 

Temat

 

Słownictwo, gramatyka, funkcje językowe

 

Liczba godzin

1

Witanie się, czasownik „to be” w czasie teraźniejszym.

-przedstawianie siebie i członków swojej rodziny

-czasownik „to be”- formy przeczące, pytające i twierdzące

-przymiotniki

1

2

Wyrażenia There is /There are, przyimki miejsca.

-określanie miejsca

-opisywanie pomieszczeń w domu

1

3

Czasowniki „ have got” i „can”- zdania twierdzące, przeczące i pytające.

-pytanie o posiadanie przedmiotów

-określanie stanu posiadania

-czasownik „have got”

-czasownik „can”

1

4

Wprowadzenie słownictwa związanego z ubiorem.

-nazwy ubrań ...