Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan zajęć wyrównawczych z języka angielskiego dla klasy IV -VI
Nauczyciel prowadzący: Monika Sucharska
Program zajęć wyrównawczych z języka angielskiego został przygotowany dla uczniów klasy IV i VI szkoły podstawowej, jest on zgodny z programem nauczania języka angielskiego w w/w klasach i uwzględnia realizację podstawowych treści programowych. Prowadzenie dodatkowych zajęć wyrównawczych ma na celu uzyskanie lepszych wyników w nauce, utrwalenie wcześniej zdobytych wiadomości w zakresie języka oraz niwelowanie deficytów wiedzy wynikających z nieznajomości struktur gramatyczno-leksykalnych i słownictwa poprzez zastosowanie różnorodnych metod nauczania języków obcych. Program zakłada realizację 1 godziny tygodniowo przez cały rok szkolny.
CELE ZAJĘĆ WYRÓWNAWCZYCH:
Cele ogólne:
· Wyrównanie braków w wiadomościach i umiejętnościach uczniów
· Wzbogacenie słownictwa
· Zwiększenie motywacji do nauki języka angielskiego
· Zwiększenie pewności siebie u ucznia posługującego się językiem angielskim
Cele szczegółowe:
· Rozwijanie umiejętności czytania i pisania w języku angielskim
· Rozwijanie sprawności mówienia i słuchania
· Rozpoznawanie w zdaniach odpowiednich struktur gramatycznych
· Kształtowanie umiejętności samodzielnego tworzenia wypowiedzi pisemnych i ustnych
· Doskonalenie czytania ze zrozumieniem
· Skuteczne używanie języka w codziennych sytuacjach
· Wyrabianie umiejętności pracy z pomocami dydaktycznymi ( słowniki, filmy)
· Kształcenie umiejętności pracy w parach i grupach
Metody pracy:
· Metoda audiolingwalna (wspólne recytowanie, śpiewanie, powtarzanie)
· TPR
· Metoda komunikacyjna
· Historyjki
· Prace projektowe (plakat, album)
· Gry językowe i piosenki
Formy pracy:
· Praca indywidualna
· Praca grupowa
· Praca w parach
Przewidywane efekty:
· Wzbogacenie słownictwa
· Rozpoznawanie czasów gramatycznych
· Poprawne czytanie krótkich tekstów
· Znajomość kultury krajów anglojęzycznych
· Sprawne posługiwanie się słownikami językowymi
· Poznanie różnorodnych technik uczenia się
TEMATYKA ZAJĘĆ:
Słownictwo:
· Pomieszczenia w domu
· Nazwy członków rodziny
· Liczby 1-100
· Nazwy zwierząt
· Ubrania
· Nazwy czynności
· Nazwy miejsc w szkole i w mieście
· Nazwy instrumentów muzycznych
· Nazwy związane z komputerem
· Nazwy geograficzne
· Zawody
· Państwa i narodowości
· Halloween/Boże Narodzenie/ Wielkanoc
Gramatyka:
· Czasownik „to be” w czasie teraźniejszym
· Czasownik „have got”
· Czasownik „can”
· Przedimki a/an, the
· There is /There are
· Czas Present Simple
· Wyrażenie „I’d like to…”
· Czas Present Continuous
· Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne
· Stopniowanie przymiotników
· Czasownik „to be” w czasie przeszłym
· Czas Past Simple
Semestr I
Lp
Temat
Słownictwo, gramatyka, funkcje językowe
Liczba godzin
1
Witanie się, czasownik „to be” w czasie teraźniejszym.
-przedstawianie siebie i członków swojej rodziny
-czasownik „to be”- formy przeczące, pytające i twierdzące
-przymiotniki
1
2
Wyrażenia There is /There are, przyimki miejsca.
-określanie miejsca
-opisywanie pomieszczeń w domu
1
3
Czasowniki „ have got” i „can”- zdania twierdzące, przeczące i pytające.
-pytanie o posiadanie przedmiotów
-określanie stanu posiadania
-czasownik „have got”
-czasownik „can”
1
4
Wprowadzenie słownictwa związanego z ubiorem.
-nazwy ubrań ...