Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć
Cel ogólny:
rozwijanie mowy u dziecka w wieku przedszkolnym;
Cele szczegółowe
uczulanie miejsca artykulacji;
wzmocnienie koncentracji słuchowej;
doskonalenie kompetencji językowych: wypowiadania się pełnymi zdaniami, rozwijanie zakresu słownictwa dziecka;
Pomoce dydaktyczne:
świece;
lustro;
piłeczki pingpongowe;
kłębuszki waty;
miód;
odtwarzacz CD;
nagranie piosenki „Głowa, ramiona, kolana, pięty”;
półkule sensoryczne;
Forma pracy: indywidualna;
Metoda pracy: SI;
Czas realizacji: 45 min;
Przebieg zajęć:
Powitanie różnymi częściami ciała – rymowanka „Części ciała” ze wskazywaniem i nazywaniem.
Ćwiczenia oddechowe: dmuchanie na płomień świecy; chuchanie na zmarznięte ręce, nadymanie policzków – „ gruby miś”, wciąganie policzków – „ chudy zajączek”,
Odtwarzanie demonstrowanych ćwiczeń: naśladowanie min przed lustrem, parskanie, otwieranie i domykanie żuchwy, pionowe i poziome ruchy języka przy otwartej buzi, dmuchanie na piłeczki pingpongowe, kłębuszki waty, zlizywanie słodkich wąsów (miodu z warg).
Zabawa ruchowo-muzyczna z wykorzystaniem piosenki „Głowa, ramiona, kolana, pięty”.
Zabawa w rozpoznawanie dźwięków.
Wykonywanie ćwiczeń z wykorzystaniem półkul sensorycznych np. postaw prawą nogę na czerwonej półkuli, połóż lewą rękę na półkulę zieloną itd.
Zakończenie zajęć: pożegnanie.