Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Światowy Dzień Pluszowego Misia - scenariusz zajęć
Cele:
kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
zapoznanie z historią powstania pluszowego misia
kształtowanie u dzieci poczucia konieczności poszanowania zabawek
integrowanie grupy przez wytworzenie radosnej, serdecznej atmosfery
aktywny udział w zabawach muzyczno-ruchowych
Środki dydaktyczne: miś dla każdego dziecka, płyta CD z nagraniem skocznej muzyki, płyta CD z nagraniem melodii walca, kapelusz, losy z zadaniami.
Przebieg zajęć:
1. Zabawa integracyjna
Nauczyciel zaprasza dzieci do zabawy, mówiąc: Misie mają dzisiaj swoje święto, więc będziemy się z nimi bawić. Kiedy będzie grała muzyka, tańczcie z misiem tak, jak podpowiada wam muzyka. Kiedy muzyka się zatrzyma, powiem wam, jaką czynność mają wykonać misie.
Misie witają się z innymi misiami
Misie podchodzą do drzwi
Misie podchodzą do okna
Misie siadają na podłodze
2. Opowiadanie nauczycielki „ Historia pluszowego misia”
Historia pluszowego misia zaczyna się w 1902 roku, kiedy to ówczesny prezydent Stanów Zjednoczonych, Theodore Roosevelt, będąc na polowaniu, sprzeciwił się zabiciu młodego niedźwiadka. Świadkiem tego wydarzenia był Clifford Berryman, który uwiecznił tę historię na rysunku. Rysunek ukazał się w waszyngtońskiej gazecie, gdzie ujrzał go Morris Michton, właściciel sklepu z zabawkami. Michton wpadł na pomysł, aby wykonać kilka zabawek przedstawiających misia i zobaczyć, jak się będą sprzedawały. Jak można się domyślać, pluszowe misie sprzedawały się znakomicie. Producent zwrócił się z prośbą do prezydenta o zezwolenie nadania misiom imienia Teddy i tak się je nazywa do tej pory. I od stu lat misie towarzyszą dzieciom na całym świecie, dodają im otuchy, pocieszają, łagodzą lęk przed samotnością. W 2002 w 100. rocznicę powstania zabawki, dzień 25 listopada ustanowiony został Światowym Dniem Pluszowego Misia.
3. „Jestem mały misio”- nauczyciel zaprasza dzieci do koła, śpiewa rymowankę na znaną melodię piosenki ,,Mam chusteczkę haftowaną’’ wraz z pokazywaniem, dzieci naśladują gesty nauczyciela i próbują śpiewać razem z nim.
Jedna łapka, (dzieci pokazują jedną rękę)
druga łapka, (pokazują drugą rękę)
jestem mały misio. (wskazują ręką na siebie)
Trzecia łapka, (wystawiają jedną nogę)
czwarta łapka, (wystawiają drugą nogę)
a to moje pysio. (wskazują ręką na swoją uśmiechniętą buzię)
Zjadam miodek, (gest wkładania jedzenia do buzi)
lubię miodek, mam już pełny brzuszek. (wykonują okrężne ruchy ręką na brzuchu)
Teraz sobie smacznie zasnę, (układają głowę na rękach) bo odpocząć muszę.
4. Zabawa „Prezent dla misia”- nauczyciel oznajmia: Teraz misie trochę odpoczną (dzieci odkładają misie w wyznaczone miejsce, ale tak, aby misie mogły „patrzeć” na dzieci), a my przygotujemy dla nich prezenty. Proszę, uklęknijcie na podłodze i schowajcie głowy między kolanami ...